Zimą mamy bardzo ograniczony dostęp do pełnych witamin warzyw i owoców. Wprawdzie na półkach sklepowych możemy zobaczyć pomidory, ogórki czy truskawki pochodzące z importu lub wyhodowane w szklarniach, ale jak wiadomo daleko im do owoców lata. Dlatego warto korzystać z dostępnych zimą warzyw takich jak burak czy kapusta. Zobacz, czym najlepiej je doprawić, aby stworzyły pyszną surówkę.

  1. Pieprz

Tę przyprawę wykorzystujemy dość chętnie w polskiej kuchni. Pieprz zawiera piperynę, czyli związek, który blokuje tworzenie komórek tłuszczowych. Pieprz warto wykorzystywać także do doprawiania sałatek i surówek.

Uwaga!

Kupując w sklepie pieprz wybieraj ziarnisty, a do doprawiania dań korzystaj ze świeżo zmielonych ziarenek. W takiej formie są one najsmaczniejsze i najbardziej aromatyczne.

  1. Jogurt naturalny

Jogurt naturalny poza dużą ilością białka i niewielką ilością węglowodanów i tłuszczu oferuje również dużą ilość bakterii, które po  dostaniu się do przewodu pokarmowego wspomagają trawienie.

Uwaga!

Wybierając jogurt zwróć uwagę na zawartość tłuszczu. Jogurty typu greckiego mają go znacznie więcej niż te zwykłe. Jeśli jesteś na diecie możesz spróbować wersji light. Sos wykonany z jogurtu i ziół świetnie pasuje do surówek np. z cykorii, jarmużu czy buraczków.

  1. Olej rzepakowy

Nazywany jest oliwą północy. Zawiera dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin. Ponadto pomaga w przyswajaniu beta-karotenu oraz przekształcaniu go w witaminę A.

Uwaga!

Olej rzepakowy doskonale nadaje się dopieczenia, smażenia i jako dodatek do surówek. Jedną z jego zalet jest brak wyraźnego smaku i zapachu, dzięki czemu nie wpływa na smak przygotowywanych potraw.

  1. Sok z cytryny

Cytryna to jedno z najbogatszych źródeł witaminy C, która na wiele sposobów działa na nasz organizm. Witamina ta wpływa pozytywnie na odporność, wygląd skóry czy samopoczucie. Zapobiega powstawaniu wolnych rodników, co ogólnie poprawia stan naszego zdrowia i spowalnia procesy starzenia.

Uwaga!

Witamina C jest jedną z nielicznych witamin, które bardzo trudno przedawkować. Jeśli zjemy za dużo produktów bogatych w tę substancję zostaje ona wydalona wraz z moczem. Dlatego bez obaw możesz sięgać po sok z cytryny jako dodatek do surówek, a potem delektować się innymi produktami bogatymi w tę witaminę.

Zima nie rozpieszcza nas dużą ilością warzyw, ale mimo wszystko warto sięgać po te, które mamy pod ręką. Doprawiając je ziołami, sokiem z cytryny czy jogurtem poprawimy nie tylko ich smak, ale również dostarczymy dodatkowych składników, które pomagają schudnąć

ale również cieszyć się zdrowiem i pięknym wyglądem.

(Visited 110 times, 1 visits today)