Na czym polega dieta kopenhaska?

Zdrowie Piątek, 24 czerwca 2016
Na czym polega dieta kopenhaska?

Dieta kopenhaska przez wielu nazywana jest dietą ostatniej szansy czy też trzynastodniówką. Opinie na jej temat są skrajne. Jedni twierdzą, że przynosi imponujące, nieporównywalne do innych diet efekty. Drudzy, że jest to jedna z najbardziej restrykcyjnych diet, która bardzo obciąża organizm i powoduje bóle głowy oraz ogólne osłabienie. Przyjrzyjmy się bliżej tej kwestii.

Na czym polega ta dieta?

Jej niekwestionowanym plusem jest fakt, że trwa jedynie 13 dni. Ani dnia dłużej i ani dnia krócej. Polega ona przede wszystkim na spożywaniu kawy, chudych mięs, warzyw i owoców. Dietę powinno się stosować nie częściej niż raz na dwa lata. Osoby, które się na nią decydują, muszą cieszyć się zdrowiem, ponieważ dieta uboga jest w kalorie. Nie poleca się jej stosowania podczas miesiączki.

Efekt jo-jo

Twórcy tej diety obiecują, że po zakończeniu diety, nie będziemy zmagać się z efektem jo-jo. Jednak prawda jest taka, że jeśli dnia 14 zaczniemy jeść na potęgę i wrócimy do starych przyzwyczajeń, niestety kilogramy wrócą. Powinnyśmy nauczyć się sztuki zdrowego żywienia i kontynuować ją po zakończeniu diety kopenhaskiej, jak i każdej innej.

Godziny spożywania posiłków

Śniadanie – 8:00 a 9:00

Lunch – 12:00 a 14:00

Obiad – 16:00 a 18:00

Jadłospis

Od czasu wynalezienia tej diety, już wielokrotnie próbowano ją zmieniać czy unowocześnić. Jednak podobno najbardziej skuteczny był ten pierwotny jadłospis.

Dzień 1 i 8

Śniadanie: kawa z łyżeczką cukru

Obiad: 2 jajka na twardo, szklanka ugotowanych brokułów albo szpinaku, pomidor

Kolacja: befsztyk wołowy o wadze 20 dag, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Dzień 2 i 9

Śniadanie: kawa z łyżeczką cukru

Obiad: befsztyk wołowy o wadze 20 dag, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny, owoc

Kolacja: 10 dag chudej szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 3 i 10

Śniadanie:  kawa z łyżeczką cukru, 1 mała grzanka

Obiad: szklanka gotowanego szpinaku, pomidor, owoc

Kolacja: 2 jajka na twardo, 10 dag chudej szynki, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Dzień 4 i 11

Śniadanie: kawa z łyżeczką cukru

Obiad: jajko na twardo, 1 starta marchewka, serek wiejski

Kolacja: pół szklanki kompotu z owoców bez cukru (wraz z owocami), 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 5 i 12

Śniadanie: duża starta marchew polana sokiem z cytryny

Obiad: 30 dag ugotowanej lub usmażonej bez tłuszczu chudej ryby (polanej sokiem z cytryny)

Kolacja: befsztyk wołowy o wadze 20 dag, 5 liści sałaty, szklanka ugotowanych brokułów

Dzień 6 i 13

Śniadanie: kawa z łyżeczką cukru, mała grzanka

Obiad: 20 dag duszonej piersi z kurczaka, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Kolacja: 2 jajka na twardo, duża starta marchewka

Dzień 7

Śniadanie: kubek gorzkiej zielonej herbaty

Obiad: 20 dag pieczonej lub ugotowanej piersi z kurczaka, owoc

Kolacja: bez kolacji

Osoby, które decydują się na tę restrykcyjną dietę powinny pić co najmniej dwa litry wody dziennie oraz przyjmować dodatkowo witaminy!!!

Źródło zdjęcia: www.pixabay.com