Obgryzanie paznokci jest nałogiem wyjątkowo uciążliwym, ponieważ samodzielnie niszczymy wygląd swoich dłoni i mimo chęci nie potrafimy nad tym zapanować. Nie istnieje chyba złoty środek na zaprzestanie takiej praktyki. Z całą pewnością jednak jest kilka sposobów walki z nałogiem, które pomogły już niejednej z nas. Jednak każdy jest inny i co innego może przynieść oczekiwane rezultaty.

Zapoznaj się z naszymi patentami na obgryzanie paznokci i wybierz najlepszy dla siebie lub połącz kilka z nich dla uzyskania większej skuteczności walki z nałogiem.

1. Gorzki paluszek

Zastosowanie tego lakieru do paznokci dostępnego w aptekach w niektórych przypadkach się sprawdza. Jego smak jest bardzo nieprzyjemny, tak więc za każdym razem gdy przystawisz palce do ust poczujesz ten nieprzyjemny smak. Jest to jednak metoda dla osób cierpliwych ponieważ po myciu rąk cały specyfik schodzi i trzeba kolejny raz pomalować paznokcie. Problem może stanowić również fakt, że smak preparatu może przechodzić na trzymane w dłoniach jedzenie, które również będzie miało nieprzyjemny posmak.

2. Regularny manicure

Jeśli masz trochę czasu i potrafisz się zdyscyplinować funduj sobie każdego dnia 15- 20 minut tylko dla swoich paznokci. Zadbaj aby skórki były odpowiednio nawilżone, paznokcie starannie opiłowane i estetycznie pomalowane. Droższą opcją są regularne wizyty w salonie kosmetycznym. Gdy nasze paznokcie są zadbane i ładnie pomalowane dużo mniej je obgryzamy ponieważ nie chcemy niszczyć pięknego efektu.

3. Tipsy

Założenie sztucznych paznokci (najczęściej akryl, żel) wielu osobom pozwala oduczyć się obgryzania paznokci, gdyż są one dużo twardsze od naturalnych i moglibyśmy jedynie połamać sobie na nich zęby. Chociaż zdarza się, że nawet to nie zakończy procesu obgryzania paznokci, a tym razem zgryzane będą sztuczne paznokcie, przez co dodatkowo bardzo zniszczymy płytkę.

4. Silna wola

Konieczne jest postawienie sobie silnego postanowienia rzucenia nałogu. Najczęściej jest tak że jesteśmy w stanie powstrzymać się przed obgryzaniem przez kilka tygodni, później pojawia się jedna sytuacja stresowa i wszystko zaczyna się od nowa. Przez cały czas powinnyśmy jednak pamiętać że walczymy z uzależnieniem.

5. Zajęcie dla ust

Wielu osobom pomaga rzucie gumy lub ssanie cukierków. Nie powinniśmy jednak wykorzystywać tego jako stałego rozwiązania problemu, a raczej jako wyjście w sytuacjach doraźnych jak np. pojawienie się nagle jakiejś sytuacji stresowej lub gdy na coś czekamy i nie mamy czym zająć rąk. Nie będziemy przecież na okrągło rzuć gumy i ssać cukierków.

6. Herbatki ziołowe o działaniu uspokajającym

Problem obgryzania paznokci pojawia się u większości osób na tle nerwowym. Bardzo ważna jest dbałość o zdrowie, wysypianie się, unikanie stresów i wspomaganie organizmu ziołowymi herbatami.

Ważne !

Jeśli bardzo silnie obgryzasz paznokcie, aż do krwi i do zaprzestania nie nakłania cię nawet nieprzyjemny ból to koniecznie skontaktuj się z lekarzem, możliwe, że abyś zaprzestała nałogu konieczne będzie leczenie farmakologiczne.

Marta

(Visited 47 times, 1 visits today)