Jak pić, by uniknąć kaca?

Zdrowie Wtorek, 10 stycznia 2017
Jak pić, by uniknąć kaca?

Większość dorosłych od czasu do czasu sięga po alkohol. Niestety nieumiejętne picie sprawia, że kolejnego dnia samopoczucie może być nie najlepsze. Ból głowy, ciągłe pragnienie a niekiedy nudności i wymioty to tylko niektóre z objawów kaca. Warto jednak wiedzieć, że umiejętne picie zmniejszy nieprzyjemne objawy. Oto kilka podpowiedzi jak pić, aby nie cierpieć następnego ranka.

Przygotowanie

Do imprezy z alkoholem trzeba się dobrze przygotować. Przede wszystkim na zabawę należy iść wypoczętym. Osoba wyspana znacznie wolniej podlega działaniu alkoholu niż ta, która słania się ze zmęczenia. Po wtóre przed piciem należy się najeść. Pokarm znajdujący się w żołądku spowalnia proces trawienia i przyswajania alkoholu, dzięki czemu nie odczujesz tak szybko skutków picia.

Trunki

Na to jak będziesz się czuła w trakcie i po imprezie ma też wpływ to, co masz w kieliszku. Przede wszystkim nie mieszaj różnych napojów alkoholowych. Picie piwa, wódki i drinków tego samego wieczora nie wróży nic dobrego. Sięgając po alkohole musisz pamiętać, że im ciemniejszy mają kolor tym więcej dodatkowych substancji zawierają w sobie. Wśród nich są m.in. barwniki i garbniki, które nie najlepiej wpływają na nasze samopoczucie po imprezie. Pamiętaj też, aby nie pić alkoholi z bąbelkami takich jak np. wino musujące czy drinki na bazie napojów gazowanych. Bąbelki przyspieszają wchłanianie alkoholu, co powoduje szybsze upijanie się a potem ostry ból głowy.

W międzyczasie

Jednym z głównych powodów złego samopoczucia jest odwodnienie organizmu oraz zmniejszenie ilości minerałów, które spowodowane jest wypijanym alkoholem. Aby temu zapobiec najlepiej dostarczać organizmowi wodę mineralną między kolejnymi porcjami alkoholu. Znacznie zmniejszy to skutki picia.

Przed położeniem się spać

Po imprezie należy także pamiętać, aby zadbać o swój organizm. Najważniejsze jest dostarczanie mu odpowiedniej ilości wody z minerałami. Dlatego zanim zaśniesz powinnaś powoli wypić 2 szklanki wody mineralnej. Możesz do niej dodać witaminę C i witaminy z grupy B. Dzięki takiemu połączeniu obudzisz się bez bólu głowy i innych nieprzyjemnych dolegliwości.

 

Źródło zdjęcia: pixabay.com