Włoski styl 2017 z marką Patrizia Peppe i nie tylko

Włoski styl 2017 z marką Patrizia Peppe i nie tylko

Włoska moda ma w sobie coś swobodnego, niezobowiązującego, a jednocześnie uwodzicielskiego. W czym tkwi sekret? W stylistyce, kolorystyce czy dodatkach? Trudno powiedzieć – z pewnością to konglomerat tych atrybutów. Jedną z ciekawszych włoskich marek, których dostępność zarówno w sklepach internetowych jak i stacjonarnych galeriach handlowych typu Dom Mody Klif, jest oraz bardziej powszechna marka Patrizia Peppe. Jej propozycja na aktualny sezon jest nowoczesna, dynamiczna, nasycona najmodniejszymi kolorami, ale i ujmująca dyskretną elegancją.
Reklama

Nowoczesna PATRIZIA PEPE

Marka Patrizia Pepe to włoska marka, która oferuje nie tylko odzież, ale także buty i galanterię. Założona w 1993 roku, z czasem firma ta zaczęła zatrudniać wielu pracowników, wśród których znalazło się kilkoro uzdolnionych projektantów. Wkrótce stała się sławna na całym świecie. Najwięcej sympatyków ma w Europie. Buty Patricia Pepe kobiety wprost uwielbiają za uwodzicielski styl i charakter. Co idzie w parze z wysoką jakością, dbałością o detale oraz wysublimowanym i pomysłowym wzornictwem. Wśród torebek Patricia Pepe są modele klasyczne, ale też wysoce ekstrawaganckie, w tym także przełamujące konwencje elegancji i luzu, subtelne plecaki. Trzeba przyznać, że nowoczesność tej marki jest jej najważniejszym atutem. Przy tym umiarkowanie korzysta z modnej tendencji do minimalizmu, przejawiającej się w skromnym kroju garderoby i bezpretensjonalnej stylistyce galanterii.

Włoska projektantka Patrizia Bambi od dwudziestu sezonów dba o wyjątkowy charakter ubrań, w którym na rynki poza granicami swojego państwa, przemyca odważne włoskie połączenie minimalistycznej elegancji ze stylem nieco seksownym. Kobiety świadome swojej wartości i sensualności, mogą dzięki niej wyrażać swoją prawdziwą naturę. Dbałość o szczegóły i jakość wykończenia – to oczywistość. Stylizacje Patrizia Pepe są dedykowane dla  kobiet niepokornych, które mimo swego poukładanego systemu wartości, pragną odrobiny szaleństwa, lubią i potrafią być w kontrze oraz czuć się z tym dobrze i pięknie.

PATRIZIA PEPE 2017 – co proponuje?

Patrizia Pepe wie, co jest teraz modne, jakie kolory kobiety w ostatnim czasie pokochały najbardziej i co słychać w ogólnie pojętej filozofii życia.

Reklama

Powszechny powrót do klasyki i minimalizmu w granicach dobrego smaku i elegancji widać w kolekcjach tej marki na letni sezon 2017. Kreacje odzieżowe kolorystycznie trzymają się w beżowej, żółtej, białej, błękitnej i fioletowej tonacji. Czerń, biel i czerwień niektórych modeli sukienek i marynarek, to opcja na szczególne okazje. Pojawia się też pastelowy kolor musztardowy i intensywny turkus, karmel i granat, pudrowy róż oraz wzory florystyczne. Ciekawe połączenie delikatnego beżu z intensywną żółcią i czerwonymi paskami w jednej sukience – to wyraz odwagi projektanta, który zaproponował opcję dla kobiet, które choć preferują styl biznesowy na co dzień, lubią choćby delikatnym akcentem kolorystycznym w stylizacji, dać wyraz drzemiącej w nich drugiej naturze. Z Patrizią Pepe można to zrobić nad wyraz umiejętnie.

Buty tej marki to pole kontrastów. Jeśli sandały, to zarówno te na grubej podeszwie - z pobłyskującymi koralikami lub złotymi cekinami, a z drugiej strony - modele wykonane z cienkich skórzanych paseczków i na minimalnej podeszwie, ledwie zauważalne na stopie. Oprócz tego - trampki z dizajnerskimi naszywkami albo zawdiackie złociste espadryle. W końcu trzeci rodzaj obuwia – uwodzicielskie, seksowne, czarne sandały na wysokim obcasie.

Wyjątkową elegancją i szykiem odznaczają się torebki Patrizia Pepe, które wyglądają na wyjątkowo przemyślane przez projektanta. Nie ma w nich nic przypadkowego. Generalnie najważniejszy jest w nich wysokiej jakości materiał, z którego są wykonane, a dodatki są bardzo dyskretne.

Reklama

- I to niezależnie od koloru. Bo zarówno czarne plecaczki, jak i eleganckie torebki wizytowe czy biznesowe w beżach, pastelach, ale też w miętowym czy zielonym kolorze – są bardzo dobrze wykonane.

Patrzia Pepe to też płaszcze, spodnie, swetry, koszulki, krawaty, kapelusze (no może poza bielizną) – słowem kompletna garderoba współczesnej kobiety. A to dlatego, że jeśli skusi się ona na proponowany przez tę markę czysto włoski styl, zechce zapewne ubrać się w nim od przysłowiowych stóp do głów.

Włoski styl – co jeszcze można dostać w Polsce?

Włochy słyną z kolekcji takich marek, jak Versace, Prada, Armani oraz Gucci. Młodzi kochają Dolce&Gabbana. Valentino jest doceniane za wyrafinowany przepych i wysoki artyzm wykonania. Włoskie stylizacje to nie wszystko - do tego potrzebna jest jeszcze moc szykownych dodatków i wytwornych perfum. Włosi to mają od lat. Od jakiegoś czasu, coraz bardziej u nas znane są też takie marki, jak Nino Crutti, Gianfranco Ferre, Nicolo Trussardi, Roberto Cavalli, Salvatore Ferragamo czy Sergio Tacchini. Można byłoby tak jeszcze wymieniać dłużej. Każdy rejon Włoch ma swoich wytrawnych mistrzów. Najsłynniejsza w świecie włoskiej mody jest prowincja Neapolu, w której jest około 500 zakładów krawieckich.

Włosi nazywani są inteligentnymi naśladowcami twórców francuskich i brytyjskich, którzy potrafili dodać do sztuki mody wiele swoich nowych pomysłów - zwłaszcza kierując się fantazją. To co jest charakterystyczne dla mody włoskiej, to wyrazistość. Męska moda włoska, dla przykładu, jest obecna w klasyce garniturów. Kilka marek, poza Patrizia Pepe zasługuje na uwagę, tym bardziej, że możemy je znaleźć w naszych galeriach handlowych w całkiem przystępnych cenach.

Reklama

Czy znasz takie marki, jak Cocinelle albo Pollini czy Furla?

Skórzana galanteria od COCCINELLE

Coccinelle to włoska marka akcesoriów luksusowych oraz butów i torebek. Torby Coccinelle chętnie wybierają aktywne kobiety, pracujące w biznesie. Portfele, ale też biżuteria czy apaszki, a oprócz tego ozdobne breloki i pokrowce na klucze czy paski – są wspaniałym uzupełnieniem stylizacji. W historii Coccinelle szczególną rolę odegrał jej założyciel, jaki razem ze swoimi dwoma synami - Angelo i Marco, z charakterystyczną dla włoskich rzemieślników modowych - pieczołowitością rozwijał swój biznes. Wszystko się zaczęło w 1978 roku na włoskiej prowincji Parmy, a pod koniec XX wieku firma Coccinelle sprzedawała już swoje produkty na rynkach zagranicznych. Salony Coccinelle jako placówki franczyzowe, znajdują się w Mediolanie, ale też Tokio czy Londynie. W Polsce salon tej marki powstał w grudniu 2007 roku w Warszawie przy Placu Trzech Krzyży, inne są w warszawskim Klifie, w Poznaniu w Starym Browarze, wrocławskiej Renomie, a także w  Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdyni oraz Gdańsku.

Wytworne włoskie buty POLLINI

Włoska rodzina Pollini z San Marco-Pascoli, pod koniec XIX wieku podejmuje życiową decyzję, by zająć się rzemiosłem obuwniczym. W 1956 roku kupują ziemię i na niej wznoszą  fabrykę. W 1963 r., w Rawennie dokonują otwarcia pierwszego butiku. Kolejne powstają  w Rimini, Corso d’Augusto, Viale Vespucci. Z początkiem lat 70. XX wieku, salony marki Pollini zawitały w Mediolanie, Florencji, Bolonii, Rzymie, Bolzano, Parmie, Bergamo, Varese i Wenecji.

Reklama

Lata osiemdziesiąte to ekspansja w San Remo, Genewie i Monte Carlo. Dla marki zaczynają pracować projektanci, a spod ich rąk wychodzić sygnowane, limitowane edycje różnych akcesoriów. W 1989 roku Pollini mieści się w Gatteo. Marka współpracuje m.in. z Albertą Ferretti, która zaprojektowała autorską kolekcję akcesoriów w ramach serii Philosophy by Alberta Ferretti.

Luksusowe torebki FURLA

Aldo i Margherita Fulanetto markę Furla stworzyli w latach 20. XX wieku. Twórcy tej włoskiej marki postawili zająć się wyrobem luksusowych akcesoriów skórzanych. Dodajmy, że Furla słynie z tego, iż zainicjowała nowe znaczenie pojęcia luksusu dostępnego dla każdej kobiety – połączenia wysokiej jakości, elegancji, ale też funkcjonalności. Bolonia, Rzym, Paryż, a potem Ameryka – tak rozwijała się ekspansja biznesu Furli na rynkach zagranicznych. Salon na Madison Avenue w Nowym Jorku był spełnieniem marzeń właścicieli. Pod koniec pierwszej dekady XXI wieku, salony Furla są obecne na najważniejszych ulicach handlowych największych miast na całym świecie. Najbardziej rozpoznawalne są luksusowe torebki tej marki.

Największe włoskie marki ekskluzywne to już w Polsce jakość dostępna. Są w ofercie naszych rodzimych galerii handlowych. Zwłaszcza w Centrach Handlowych Klif, w największych miastach w naszym kraju. Warto "polować" na promocje, bo włoski styl jak na nasze kieszenie bywa jeszcze stosunkowo kosztowny, ale na wyprzedażach ceny lecą w dół czasami nawet o połowę. Któż nie lubi takich okazji?!

Reklama
Autor - Olga Szarycka
Autor:
|
redaktor zaradnakobieta.pl
o.szarycka@zaradnakobieta.pl
Wydawcą zaradnakobieta.pl jest Digital Avenue sp. z o.o.
Google news icon
Obserwuj nas na
Google news icon
Udostępnij artykuł
Reklama
Reklama
Reklama