Poradnik pracownika: jak przekonać klienta do zakupu? – 5 sposobów
Udostępnij Google News
Kariera

Poradnik pracownika: jak przekonać klienta do zakupu? – 5 sposobów

Przekonanie klienta do zakupu wybranego produktu w wielu miejscach pracy jest kluczowe dla pracownika, aby otrzymać premię, większą pensję lub dodatek do niej od ilości sprzedanych wybranych produktów.

Przekonanie klienta do zakupu wybranego produktu w wielu miejscach pracy jest kluczowe dla pracownika, aby otrzymać premię, większą pensję lub dodatek do niej od ilości sprzedanych wybranych produktów.

Istnieje kilka sposobów postępowania, które ułatwiają pracę w postaci sprzedawcy, a w wyniku ostatecznym pomogą zwiększyć ogólną sprzedaż.

Jakie techniki można więc wykorzystać, aby lepiej sprzedawać?

1. Przekonaj się do produktu

Jeśli sama nie wierzysz w to, że to co pragniesz sprzedać innym nie jest dobre, nawet najlepsze w swojej kategorii – nie przekonasz do tego także klientów. Nawet jeśli Twój produkt ma wyraźne wady i sama nie chciałabyś go kupić, znajdź w nim jak najwięcej zalet i cech pozytywnych. To właśnie nimi dziel się z klientem: tym o czym sama jesteś przekonana.

2. Zdobądź wiedzę

Spróbuj nauczyć się jak najwięcej o produktach, które sprzedajesz. Będąc dobrym technikiem w tym, co robisz szybciej przekonasz klienta do zakupu. Jeśli klient zauważy, że genialnie znasz się na tym co robisz i na produktach, które sprzedajesz – zaufa Ci w mgnieniu oka, a wtedy łatwiej przekonać go, do wybranego zakupu.

3. Rozmawiaj z klientem

Wielu sprzedawców w momencie interakcji z klientem jedynie czeka na jego kolejne pytania. Są jednak klienci, którzy wręcz oczekują rozmowy – należy to wykorzystać. W te parę minut jak najbardziej zdobyć zaufanie klienta i zwyczajnie sprawić aby nas polubił. Kiedy to się stanie chętniej kupi od nas jakiś produkt. Oczywiście są również klienci ceniący sobie swoją prywatność i wtedy lepiej zostawić ich samych sobie.

4. Bądź pewna siebie i zapewniaj klienta

Sprzedając coś warto również być upartym i przekonywującym. Dobra sprzedaż to również sprzedaż agresywna. Jeśli klient waha się, zastanawia, jest na zupełnym rozdrożu to nie obawiajmy się powiedzieć – „to będzie dla Pana najlepszy wybór, proszę kupić”, „lepszego produktu dzisiaj Pan nie znajdzie, ten jest najlepszy”, „nie kupując tego produktu wiele Pani straci, to trzeba mieć”.

5. Promocje i rabaty

Dobrze jest również poinformować klienta o istniejącym rabacie lub promocji w sposób pewny i konkretny: „jeszcze tylko dzisiaj i jutro ma Pani możliwość kupić ten produkt po 30% promocji!”, „lepiej kupić to dzisiaj, niedługo skończy się promocja, jest bardzo korzystna”, „w ciągu paru dni wyprzedaliśmy prawie cały zapas, jutro może już tego produktu nie być”.

Udostępnij Google News Komentarze

Polecane dla ciebie