Poradnik pracownika: jak przekonać klienta do zakupu? – 5 sposobów

Kariera Wtorek, 28 stycznia 2014
Oceń:
4 / 86 głosów
Poradnik pracownika: jak przekonać klienta do zakupu? – 5 sposobów

Przekonanie klienta do zakupu wybranego produktu w wielu miejscach pracy jest kluczowe dla pracownika, aby otrzymać premię, większą pensję lub dodatek do niej od ilości sprzedanych wybranych produktów.

Istnieje kilka sposobów postępowania, które ułatwiają pracę w postaci sprzedawcy, a w wyniku ostatecznym pomogą zwiększyć ogólną sprzedaż.

Jakie techniki można więc wykorzystać, aby lepiej sprzedawać?

1. Przekonaj się do produktu

Jeśli sama nie wierzysz w to, że to co pragniesz sprzedać innym nie jest dobre, nawet najlepsze w swojej kategorii – nie przekonasz do tego także klientów. Nawet jeśli Twój produkt ma wyraźne wady i sama nie chciałabyś go kupić, znajdź w nim jak najwięcej zalet i cech pozytywnych. To właśnie nimi dziel się z klientem: tym o czym sama jesteś przekonana.

2. Zdobądź wiedzę

Spróbuj nauczyć się jak najwięcej o produktach, które sprzedajesz. Będąc dobrym technikiem w tym, co robisz szybciej przekonasz klienta do zakupu. Jeśli klient zauważy, że genialnie znasz się na tym co robisz i na produktach, które sprzedajesz – zaufa Ci w mgnieniu oka, a wtedy łatwiej przekonać go, do wybranego zakupu.

3. Rozmawiaj z klientem

Wielu sprzedawców w momencie interakcji z klientem jedynie czeka na jego kolejne pytania. Są jednak klienci, którzy wręcz oczekują rozmowy – należy to wykorzystać. W te parę minut jak najbardziej zdobyć zaufanie klienta i zwyczajnie sprawić aby nas polubił. Kiedy to się stanie chętniej kupi od nas jakiś produkt. Oczywiście są również klienci ceniący sobie swoją prywatność i wtedy lepiej zostawić ich samych sobie.

4. Bądź pewna siebie i zapewniaj klienta

Sprzedając coś warto również być upartym i przekonywującym. Dobra sprzedaż to również sprzedaż agresywna. Jeśli klient waha się, zastanawia, jest na zupełnym rozdrożu to nie obawiajmy się powiedzieć – „to będzie dla Pana najlepszy wybór, proszę kupić”, „lepszego produktu dzisiaj Pan nie znajdzie, ten jest najlepszy”, „nie kupując tego produktu wiele Pani straci, to trzeba mieć”.

5. Promocje i rabaty

Dobrze jest również poinformować klienta o istniejącym rabacie lub promocji w sposób pewny i konkretny: „jeszcze tylko dzisiaj i jutro ma Pani możliwość kupić ten produkt po 30% promocji!”, „lepiej kupić to dzisiaj, niedługo skończy się promocja, jest bardzo korzystna”, „w ciągu paru dni wyprzedaliśmy prawie cały zapas, jutro może już tego produktu nie być”.