Swoją popularność zdobyły również kosmetyki zaliczane do kategorii dermokosmetyki. Ich nazwa powstała dzięki połączeniu dwóch pojęć: kosmetyków i farmaceutyków. Do dermokosmetyków zaliczamy przede wszystkim kremy nawilżające i kremy przeciw starzeniu. Dermokosmetyki wyróżniają się aktywnymi biologicznymi składnikami, których zadaniem jest działać podobnie jak leki. Mogą po nie sięgać osoby, które mają zdrową skórę, jak i te zmagające się z niedoskonałościami. Dermokosmetyki dostępne są w aptekach, wybranych drogeriach oraz drogeriach internetowych.
Przed zakupem dermokosmetyków warto skonsultować się z dermatologiem lub kosmetologiem, który dobierze odpowiedni produkt do naszego typu skóry oraz indywidualnych potrzeb.
Sporą różnicą pomiędzy kosmetykami a dermokosmetykami jest fakt, że te drugie produkowane są w warunkach, które przypominają laboratoria w których produkowane są farmaceutyki. Receptury dermokosmetyków powstają przy współpracy chemików, kosmetologów i dermatologów. Także testy dermatologiczne przeprowadzane są na bardzo wrażliwej skórze.
Jedną z popularniejszych marek dermokosmetyków jest Bioderma, której technologia opiera się na znajomości skóry i jej mechanizmów biologicznych. Dzięki naukowemu podejściu. W ofercie znajdziemy między innymi dermokosmetyki dedykowane dla:
- Skóra odwodniona
- Skóra sucha i atopowa
- Wrażliwa skóra dziecka
- Skóra podrażniona
- Skóra wrażliwa
- Ochrona przed słońcem
- Trądzik i niedoskonałości
- Włosy i skóra głowy
Inną popularną marką jest francuska marka dermokosmetyków La Roche-Posay jest znana ze swojej intensywnej współpracy z dermatologami oraz z ambicji niesienia pomocy ludziom o wrażliwej skórze.
Wśród dermokosmetyków La Roche-Posay znajdziemy te dedykowane:
- Wrażliwość i nietolerancja
- Zmarszczki i starzenie
- Trądzik i skóra z problemami
- Zaczerwienienie
- Plamy pigmentacyjne
- Skóra sucha
- Sucha i atopowa skóra ciała
- Problemy z włosami i skórą głowy
Warto również zwrócić uwagę na francuską markę Klorane, która jest marką dermokosmetyków założona w 1966 r. przez lekarza, Pierra Fabre, który zainteresowany jest działaniem roślin.
Również marka Nuxe, która rozwijała się stopniowo już od początku lat 50. Prawdziwe życie tchnęła w nią jednak dopiero w 1989 roku Aliza Jabès, zwolenniczka aromaterapii, a później twórczyni koncepcji Nuxe Spa.
Natomiast Eucerin jest to innowacje i medyczne podejście do pielęgnacji skóry. Eucerin to niemiecka marka dermokosmetyków, która należy do tych z najdłuższą historią oraz najczęściej polecanych przez profesjonalnych dermatologów.
Używanie tylko i wyłącznie żeli i kremów do mycia twarzy nie sprawi, że z naszej twarzy zmyjemy resztki makijażu i brudu, który się zebrał przez cały dzień.
Z pomocą przychodzi szczoteczka do oczyszczania twarzy. Na rynku możemy znaleźć różnego rodzaju szczoteczki do twarzy: od silikonowych po soniczne i elektryczne. Czy warto po nie sięgać?
Szczoteczka do oczyszczania twarzy - dlaczego warto?
Szczoteczka do oczyszczania twarzy nie tylko wspomoże nam dokładnie oczyścić naszą skórę, ale również w połączeniu z naszym ulubionym kosmetykiem do mycia twarzy, pozwoli nam zachować zdrowy wygląd naszej skóry. Świetnie się sprawdzi dla osób, które borykają się z niedoskonałościami skóry czy trądzikiem. Jednak przeciwwskazaniem szczoteczek do oczyszczania twarzy są:
- cera naczynkowa;
- cera atopowa;
- cera sucha i zaczerwieniona;
- łojotokowe zapalenie skóry;
- zapalenie mieszków włosowych;
- świąd;
- egzemy;
- alergie;
- urazy, uszkodzenia skóry
Szczoteczka do mycia twarzy - jak jej używać?
Przed użyciem szczotki do mycia twarzy należy zmyć makijaż. Kolejnym krokiem jest nałożenie żelu do mycia na twarz i wykonanie kolistych, powolnych ruchów na skórze twarzy. Jeśli używamy elektronicznej szczoteczki do mycia twarzy, warto to robić przez około minutę. Używajmy jej jak peelingu, czyli raz w tygodniu. Natomiast, jeśli wybierzemy szczoteczki do oczyszczania twarzy, która jest silikonowa, możemy jej używać codziennie.
Artykuł sponsorowany