Pomysły na przekąski do pracy

Zdrowie Kuchnia Piątek, 8 marca 2019
Oceń:
4 / 17 głosów


Każda z nas zna sytuację, w której spóźniona wybiega do pracy czy na uczelnię. Nie myśli się wtedy o przygotowaniu zdrowego i pożywnego śniadania. Co można kupić odpowiedniego na drugie śniadanie w osiedlowym sklepiku?

Drugie śniadanie do pracy, którego nie trzeba wcześniej przygotowywać

 

Jabłko

Cenne źródło witamin (A, C, E, B), minerałów (potas, żelazo, cynk, krzem) i błonnika, który poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego. Jabłka są niskokaloryczne - około 40 kcal na 100 g, zwykle polecane dla osób będących na dietach odchudzających. Są też dobre dla dziąseł, ponieważ gryzienie twardych pokarmów je wzmacnia. Regularne jedzenie jabłek zapobiega też próchnicy, dzięki zawartym w nich pektynom.

 

Owsianka instant

Najlepsza będzie taka z małą ilością cukru lub zupełnie bez. Dzięki modzie na zdrowe odżywianie, obecnie znajdziemy je właściwie w każdym sklepie i w wielu wersjach smakowych (m.in. jabłko z cynamonem, żurawinowe, malinowe, bananowe, z dodatkiem orzechów). Dostępne w formie saszetki, której zawartość przygotowujemy we własnym naczyniu lub papierowego kubeczka, który wystarczy tylko zalać. Owsianka zawiera wiele cennych składników odżywczych, pomaga w utrzymaniu stałej wagi ciała, daje długo utrzymujące się poczucie sytości.

 

Marchewki w wersji mini

Obrane, małe i gotowe do spożycia. Warto je jeść szczególnie w sezonie letnim, ponieważ marchewki zawierają duże ilości beta-karotenu, który działa na kobiecą urodę,  poprawiając wygląd opalenizny oraz pomagając w prawidłowym funkcjonowaniu narządu wzroku.

 

Smoothie owocowe

Najczęściej spotykane w wersji z malinami, truskawkami, egzotycznym mango i coraz częściej w połączeniu jabłek z zielonymi warzywami (na przykład jarmużem lub szpinakiem). Jego właściwości zależą od tego,  jakie owoce znajdą się w środku. Trzeba jednak uważać i sprawdzać ilość cukrów, ponieważ może się okazać, że będą go miały więcej niż batonik.