Bezy bez cukru. Sposób na zdrowe słodycze

Zdrowie Kuchnia Wtorek, 12 marca 2019
Oceń:
4 / 24 głosów

Gdy staramy się zdrowo odżywiać i rezygnujemy z cukru, każdego czasem nachodzi ochota na coś słodkiego. Można wtedy skorzystać z ofert specjalnych cukierni lub upiec coś samemu w domu z użyciem naturalnych zamienników cukru.

Bezy z dodatkiem ksylitolu

Będą idealnym rozwiązaniem dla osób ograniczających cukier, diabetyków, osób na diecie bezglutenowej oraz bezlaktozowej.

Składniki:

  • 4 białka kurzych jajek
  • 200 g ksylitolu
  • szczypta soli

Schłodzone wcześniej jajka rozbijamy oddzielając od siebie białka i żółtka. Ksylitol rzadko występuje w sklepach w postaci pudru, więc na początku należy go zmielić lub utrzeć w moździerzu, aż do uzyskania ksylitolowego cukru-pudru.

Białka ubijamy energicznie lub miksujemy na sztywno ze szczyptą soli, stopniowo dodając utarty ksylitol. Masa jest gotowa, gdy po odwróceniu miski do góry nogami nic z niej nie wycieka.

Żeby uzyskać ładny kształt bez należy użyć specjalnego rękawa cukierniczego z ozdobną końcówką lub stworzyć własny zwijając w stożek papier do pieczenia.

Masę wyciskamy na blachy wyłożone papierem do pieczenia (nie używamy folii aluminiowej, ponieważ bezy, by się do niej przykleiły).

Bezy pieczemy w niskiej temperaturze 110 stopni przez około 70-90 minut - w zależności od wielkości ciastek i tego czy mają być w środku suche czy lekko ciągnące się. Żeby ciasto nie opadło, uchylamy drzwiczki piekarnika i zostawiamy bezy na blachach do całkowitego wystygnięcia.