Jak wrócić do formy po ciąży?
Udostępnij Google News
Zdrowie

Jak wrócić do formy po ciąży?

W Polsce jest wiele otyłych osób, należą do nich również świeżo upieczone mamy. Te osoby przyznają się, że mogłyby schudnąć, ale nie mają motywacji do tego, żeby to zrobić. Gdzie tej motywacji szukać? Co zrobić, by wrócić do formy po ciąży i znów polubić siebie? Podpowiadamy!

Planowanie już przed porodem

Kobiety noszące pod sercem swoje dziecko najczęściej obiecują sobie, że zajmą się swoją wagą oraz powrotem do formy tuż po porodzie. Po czym okazuje się, że rzeczywistość ich zaskakuje. Codzienność staje się niełatwa i nagle trzeba zmieniać priorytety. Dlatego właśnie najlepiej zająć się planowaniem powrotu do formy jeszcze na etapie ciąży. Warto wybrać dietetyka, który skomponuje dla nas zdrową dietę, oraz zaplanować lekkie ćwiczenia – na początku wystarczą spacery. Gdy wszystko będzie gotowe do rozpoczęcia przygody z odchudzaniem, będzie dużo łatwiej zrobić pierwszy krok.

Odchudzanie po ciąży – skąd wziąć motywację?

Pierwsza rzecz jaką powinnaś zrobić to zastanowienie się nad tym co tak naprawdę jest największym problemem w Twojej utracie wagi. Jeśli to brak czasu – nie masz kiedy gotować, zająć się sportem, trzeba najpierw znaleźć rozwiązanie tego problemu. Naucz się dzielić obowiązkami z partnerem. To, że on pracuje przez cały dzień i wraca z pracy zmęczony nie oznacza, że Ty też nie masz prawa być zmęczona. Zajmujesz się w tym czasie dzieckiem i domem. Masz prawo, a nawet obowiązek zadbać też o siebie. A może po prostu nakłonisz partnera, żeby razem z Tobą wyszedł na rodzinny szybki spacer. Połączycie tym samym przyjemne z pożytecznym.

Jeżeli nie masz czasu na gotowanie, a stać Cię na zamawianie gotowych posiłków, zdecyduj się na catering. Możesz wybrać opcję z deficytem kalorycznym pamiętając o tym, że jako świeżo upieczona mama, a szczególnie karmiąca piersią, masz ten deficyt nieco wyższy. Z przypadku cateringu masz pewność, że potrawy będą zdrowe i odpowiednio zbilansowane – czyli idealnie.

Co jeszcze może stać się Twoją motywacją? Może po prostu zdrowie? Osoby otyłe częściej chorują, mają mniej energii i nie potrafią cieszyć się życiem. Trudno im codziennie wstać z łóżka, rzadko robią plany i zapisują marzenia do spełnienia.

Jakie kroki trzeba podjąć by wrócić do formy po ciąży?

Po pierwsze, dokładnie przeanalizuj swoją codzienną dietę. Być może jedynym powodem przyrostu kilogramów jest to, że jesz mało świadomie. Podjadasz, spożywasz to co tłuste, zapychasz się słodkimi deserami, ciastkami, czekoladą. A kiedy już zrobisz sobie taką analizę, podejmij kolejne kroki:

  • Nie opychaj się przy każdy posiłku aż do bólu brzucha. Jedz często, ale mniejsze porcje.
  • Niech Twoje posiłki będą jak najbardziej świadome. Nie jedz potraw smażonych, zajadaj te lekkostrawne. Odrzuć napoje gazowane i warzywa, które wzdymają.
  • Codziennie znajdź chwilę na ruch. Musisz odnaleźć taki rodzaj ruchu, który naprawdę będzie sprawiał Ci przyjemność. Tylko wtedy będziesz w stanie wytrwać w postanowieniu.
  • Zacznij od prostych ćwiczeń, typu cardio. Inaczej szybko się zniechęcisz.
  • Ćwicz 2- 3 razy w tygodniu przez minimum godzinę.

Trzymaj się ustalonych zasad i przede wszystkim gdy zdarzy ci się upaść, wstawaj dzielnie i idź dalej. Nie rób kroku w tył. Dasz radę!

Udostępnij Google News Komentarze

Polecane dla ciebie