ABC opalania się w cieniu

Urlop Niedziela, 19 czerwca 2016
Oceń:
4 / 13 głosów
ABC opalania się w cieniu

Wakacje za pasem i większość z nas marzy o pięknie opalonej skórze. Niestety opalanie ma też drugą stronę medalu. Słońce może poparzyć skórę, spowodować powstawanie nowotworów czy uwidaczniać efekty starzenia. Co zatem zrobić, by mieć piękny kolor skóry i zachować zdrowie? Najlepiej opalać się w cieniu.

Działanie słońca

Przyzwyczailiśmy się, że najlepsze efekty przynosi opalanie się w pełnym słońcu. Tak też jest. Warto jednak pamiętać, że silne nasłonecznienie może szkodzić naszej skórze, a przecież tego nie chcemy. Ważną informacją jest to, że promienie słoneczne przenikają także przez liście drzew czy parasole ochronne. Tym samym swobodnie można opalać się również w cieniu. Wprawdzie na efekty trzeba poczekać i nie są one tak spektakularne, niemniej jednak taka forma opalania jest z pewności znacznie bezpieczniejsza dla naszej skóry.

Ochrona przed promieniowaniem UV

O tym, że na  pełnym słońcu trzeba korzystać z kosmetyków z wysokim filtrem pamiętają już niemal wszyscy. Warto jednak wiedzieć, że skóra podczas opalania się w cieniu czy spacerów w pochmurne dni, również wymaga ochrony. Na ten czas możesz wybrać kosmetyki do ciała z filtrem SPF 30 lub więcej. Do ochrony skóry twarzy najlepiej wybrać kosmetyki z filtrem SPF 50.

Nie zapomnij o oczach

Nawet jeśli opalasz się w cieniu lub półcieniu musisz pamiętać o oczach. Wprawdzie nie można ich chronić kosmetykami z filtrem, ale z pewnością przydadzą się okulary przeciwsłoneczne. Pamiętaj jednak, że muszą być one dobrej jakości. Kupowane w przydrożnych kioskach okulary są przyciemniane, ale najczęściej ich walory ochronne pozostawiają wiele do życzenia. Zazwyczaj filtr UV znajduje się tylko na metce z ceną lub nalepce znaczącej okulary. Aby dobrze ochronić oczy należy wydać nieco większą kwotę i kupić okulary u optyka.

Piękny kolor z pożywienia

Jeśli marzy Ci się piękna opalenizna możesz wspomóc swoją skórę również od wewnątrz jedząc warzywa i owoce bogate w karetonoidy. Warzywa takie jak marchewka, pomidor czy papryka zawierają sporo barwnika czerwonego, który nie tylko nadaje kolor warzywom, ale również wspomagają opalanie. Warto jeść je jak najczęściej. Warzywa możesz też zastąpić świeżymi sokami. Pamiętaj jednak, że zbyt duża ilość spożywanego soku z marchewki może spowodować zażółcenie skóry.

Opalona skóra wygląda bardzo ładnie. Należy jednak pamiętać, że wystawianie się na silne słońce może zagrażać Twojemu zdrowiu. Opalanie się w zacienionych miejscach to zdrowsza alternatywa leżenia w pełnym słońcu.

 

Źródło zdjęcia: pixabay.com