5 powodów, dla których warto zrezygnować z cukru
Udostępnij Google News
Zdrowie

5 powodów, dla których warto zrezygnować z cukru

Cukier jest przez nas nadużywany. Pojawia się w wielu pokarmach przygotowywanych w domach, ale również w produktach gotowych. Bardzo trudno jest nam się od niego odzwyczaić, bo od niemowlęcia preferujemy słodki smak. Zobacz dlaczego warto ograniczyć słodycz swojej w diecie.

  1. Nadliczbowe kilogramy

O tym, że słodkie potrawy mogą doprowadzić do powstawania fałdek na brzuchu i biodrach większość z nas wie z autopsji. Jeśli chcesz być szczupła ogranicz potrawy dosładzane oraz dania i napoje gotowe zawierające syrop fruktozowo-glukozowy. Związek ten rozpada się w ludzkim organizmie i glukoza jest w dużej części spalana a fruktoza magazynuje się w postaci tkanki tłuszczowej.

  1. Ciągłe zmęczenie

Ludzki mózg pracuje zasilany glukozą. Jednakże nadmiar cukru powoduje zaburzenia w jego działaniu. Przejawia się to zmianami nastroju oraz ciągłym zmęczeniem. Do tego wysoki poziom cukru zwiększa wydzielanie kortyzolu – hormonu stresu, który nasila uczucie wycieńczenia i powoduje bezsenność.

  1. Przyspiesza powstawanie zmarszczek

Za elastyczność skóry odpowiadają włókna kolagenowe i elastyna. Zbyt duża ilość cukru w organizmie sprawia, że  ulegają one glikacji. Jest to proces prowadzący do  pękania włókien kolagenowych i elastynowych. Co z kolei prowadzi do powstawania zmarszczek, których nie można zniwelować.

  1. Problemy z pamięcią

O ile glukoza wspomaga pracę mózgu, o tyle drugi składnik cukru – fruktoza działa wręcz odwrotnie. Wysoki poziom fruktozy w organizmie zaburza proces zapamiętywania, utrudnia koncentrację i rozumienie nowych informacji. Nadmiar cukru w organizmie powoduje tworzenie się kwasu pirogronowego, który uszkadza komórki nerwowe utrudniając pracę mózgu. Badania prowadzone w Kalifornii udowodniły, że dzieci, których dieta jest bogata w cukry mają częściej problemy w nauce niż dzieci jedzące zdrowo.

  1. Zakwasza organizmie

Cukier zaburza równowagę kwasowo-zasadową organizmu. W wyniku tego procesu spada odporność organizmu, wzrasta jego podatność na zakażenia bakteryjne, wirusowe i grzybicze.

Cukier występujący w przygotowywanych każdego dnia potrawach i przekąskach ma bardzo negatywny wpływ na nasz organizm. Nie chodzi tu tylko o otyłość, ale również przyspieszone starzenie się skóry, problemy z pamięcią i zmniejszenie odporności. Warto zrobić wszystko, by nasza dieta była bogata w węglowodany złożone a nie proste – wówczas będziemy z pewnością zdrowsi i piękniejsi.

 

Źródło zdjęcia: pixabay.com

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie