Walka z cellulitem – jaką dietę wybrać ?

Zdrowie Czwartek, 26 grudnia 2013
Oceń:
4 / 27 głosów
Walka z cellulitem – jaką dietę wybrać ?

Cellulit to istna kosmetyczna zmora wielu kobiet. Coraz częściej i coraz młodsze z nas mają z nim do czynienia. Zbyt mało sportu i zbyt szybkie, przetworzone jedzenie powodują powstawanie tej bardzo niemiłej i niekomfortowej przypadłości. Efektem cellulitu jest bardzo brzydko wyglądająca skóra ud, piersi, brzucha i niekiedy ramion, która naznaczona jest dużą ilością fałdek i nierówności.

Cellulit powstaje poprzez nieodpowiednie rozmieszczenie tkanki tłuszczowej w wymienionych wyżej partiach naszego ciała. Zdrowa dieta może niezwykle przyczynić się do zaprzestania powstawania cellulitu i leczenia tego już istniejącego.

Oto więc kilka rad, jak należy dbać o dietę aby wykluczyć ten problem ze swojego życia:

  • Nie pij kawy, albo ogranicz jej spożycie, jeśli musisz ją wypijać by lepiej funkcjonować w ciągu dnia.
  • Rzuć palenie papierosów, zawierają one szkodliwe substancje, które również wpływają na powstawanie cellulitu. Palenie prowadzi także do uszkadzania naczyń krwionośnych i przyczynia się do powstawania obrzęków.
  • Pij bardzo dużo płynów, szczególnie wody mineralnej lub soków. Spróbuj wyeliminować z diety wysokosłodzone napoje gazowane. Pomogą one w wyrzuceniu z organizmu toksyn i ogólnemu oczyszczeniu.
  • Postaraj się wyeliminować z diety potrawy bardzo ostre i tłuste.
  • Postaraj się jeść jak najwięcej zdrowych owoców i warzyw, szczególnie tych zawierających dużą ilość witamin i makroelementów.
  • Ogranicz spożywanie soli i zaprzestań dodawania jej do posiłków, albo rób to okazjonalnie.
  • Koniecznie pożegnaj się z szybkim jedzeniem na mieście tzw. fast-foodami.
  • Ogranicz również częstość spożywania słodyczy.
  • Jadaj posiłki o stałych godzinach, nigdy po 22 wieczorem (chyba, że jesteś nocnym markiem i wstajesz o wiele później niż większość ludzi).
  • Postaraj się jeść posiłki regularnie i często, jednak niech nie będą one zbyt obfite.
  • Każdy posiłek popijaj dużą ilością wody.
  • Jedz dużo ryb, białego mięsa i ryżu – ogólnie spożywaj produkty, które są lekkostrawne i przyspieszają przemianę materii.
  • Postaraj się spożywać również dużo sałaty, pomidorów czy ziemniaków, które posiadają w sobie potas działający przeciwobrzękowo.
  • Spożywaj również pietruszkę, truskawki i czereśnie. Produkty te działają moczopędnie i pobudzają organizm do pracy.
  • Jeśli pijesz herbatę wybieraj jej zieloną odmianę, która wspomaga trawienie i przyspiesza przemianę materii.
  • Postaraj się jeść dużo produktów zawierających kwasy tłuszczowe omega-6 i omega-3. Przyspieszają one spalanie tkanki tłuszczowej. Produkty, które je zawierają to np. ryby, oliwa, orzechy, oleje roślinne.