Nie lubię pić wody! Co pić by odpowiednio nawodnić organizm

Zdrowie Kuchnia Niedziela, 10 marca 2019
Oceń:
4 / 26 głosów

Bez wody nie ma życia. Jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania każdego żywego organizmu. Między innymi utrzymuję stałą temperaturę ciała, reguluje procesy trawienne, wpływa zbawiennie na układ nerwowy. Zwykło się mówić że bez jedzenia człowiek może przeżyć kilka tygodni, a bez wody około 4-5 dni.

Ile wody powinno się pić?

Najczęściej mówi się że że powinno to być około 2 litrów wody dziennie. Jest to jednak duże uproszczenie, ponieważ minimalna ilość wody jaka jest nam niezbędna do życia zależy od wagi konkretnej osoby. Najczęściej podaje się że dorosły człowiek powinien dostarczać organizmowi codziennie 30 ml wody na każdy kilogram masy ciała. Osoba ważąca 60 kg powinna wypijać więc około 1,8 l wody, ważąca 80 kg  2,4 l.
Oczywiście wiele zależy też od indywidualnego zapotrzebowania każdego z nas. Na przykład: stopnia aktywności fizycznej, rodzaju diety, klimatu w jakim mieszkamy, pory roku, metabolizmu, obecności chorób itp. W miesiącach letnich i podczas wysiłku fizycznego powinno się więc pić więcej wody, ponieważ tracimy ją pocąc się.

Co pić zamiast wody? Co zrobić gdy nie lubię smaku wody?

Propozycje bezcukrowych napoi, naparów oraz dodatków do wody, by zmienić jej smak

  • herbaty ziołowe np: rumianek, pokrzywa, mięta
  • herbaty tradycyjne - oczywiście najlepiej bez cukru
  • woda z dodatkiem cytryny i mięty
  • wody smakowe bez cukru
  • woda z dodatkiem świeżego ogórka i mięty - szczególnie orzeźwiające latem
  • woda z dodatkiem plastrów pomarańczy i rozmarynu
  • japońska herbata matcha na zimno
  • napoje izotoniczne bez cukru
  • woda z plasterkami jabłka i laską cynamonu
  • woda z kawałkami rozgniecionego arbuza
  • woda z kawałkami ananasa