Spożywanie cukru – 12 negatywnych stron

Zdrowie Niedziela, 16 lutego 2014
Oceń:
5 / 66 głosów
Spożywanie cukru – 12 negatywnych stron

Cukier nazywany jest „białym zabójcą” lub „cichym zabójcą” chociaż bez jego wpływu na nasz organizm i ciało nie moglibyśmy zdrowo oraz prawidłowo się rozwijać. Niestety spożywanie zbyt dużych ilości cukru przynosi właściwie same szkody. W naszym codziennym życiu powinniśmy raczej stronić od cukru, niż próbować częściej go spożywać.

Odpowiedni poziom glukozy we krwi pozwala naszemu organizmowi na optymalne i prawidłowe funkcjonowanie, co jednak jeśli poziom ten jest za duży? Zbyt częste i obfite spożywanie cukru może prowadzić nawet do cukrzycy, a w związku z tym do dalszych i znacznie poważniejszych schorzeń i chorób.

Negatywne strony spożywania cukru:

1. Niszczenie narządów i spowalnianie ich pracy

2. Cukrzyca spowodowana spożywaniem zbyt dużej ilości cukru (niegenetyczna)

3. Cukier uzależnia powodując lepsze samopoczucie u osoby, która spożyje go w danym momencie. Działa więc tak samo jak inne substancje uzależniające wpływając na układ nagrody (narkotyki, alkohol itd..).

4. Nieprzyjęcie odpowiedniej ilości cukru kiedy na co dzień spożywamy go w dużych ilościach przyczynia się do powstawania chronicznego zmęczenia, pogorszenia koncentracji, pamięci i wpływa również na pogorszenie funkcjonowania układu odpornościowego.

5. Spożywanie cukru w słodyczach wcale nie przynosi naszemu organizmowi pozytywnej energii i nie sprawia, że będziemy lepiej funkcjonować. Jest to uczucie złudne i krótkotrwałe. Słodycze zawierają tak zwane „puste kalorie”, które nie są mobilizujące dla organizmu, a wręcz odwrotnie – sprzyjają odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

6. Spożywanie dużej ilości cukru ma negatywny wpływ na wygląd i zdrowie naszych zębów. Sprzyja także powstawaniu cukrzycy.

7. Mniej przyswajalne i wypłukiwane z organizmu zostają także witaminy z grupy B i mikro oraz makroelementy takie jak: wapń, chrom, magnez czy fosfor.

8. Cukier może wywoływać także arteriosklerozę, osłabienie odporności czy choroby nerek – potwierdzone jest to badaniami nad dziećmi otyłymi.

9. W wieku dorosłym dodatkowo spożywanie cukru może przyczynić się do chorób serca i ogólnych problemów naczyniowo-sercowych oraz choroby wrzodowej żołądka.

10. Cukier powoduje szybsze starzenie się organizmu, a kiedy jesteśmy już od niego uzależnieni wpływa negatywnie na funkcjonowanie i wygląd naszej skóry.

11. Podwyższa poziom „złego” cholesterolu.

12. Powoduje i sprzyja rozwojowi grzybicy (każdego rodzaju) oraz pasożytów (szczególnie u dzieci).