Czym zastąpić chemiczne antybiotyki przy przeziębieniu?
Udostępnij Google News
Zdrowie

Czym zastąpić chemiczne antybiotyki przy przeziębieniu?

Nie każda z nas dobrze znosi przyjmowanie przepisanych przez lekarza antybiotyków. Często jest też tak, że w naszym stadium przeziębienia, wcale ich nie potrzebujemy. Skutkami nieprzemyślanego przyjmowania antybiotyków są między innymi problemy jelitowo – żołądkowe, uczulenia, infekcje grzybicze, uodpornienie organizmu na antybiotyk, a nawet uszkodzenie narządów wewnętrznych. Zobacz, czym możesz je zastąpić, za pomocą tego, co naturalne i powszechnie dostępne!

Imbir
Jego stosowanie w kuchni azjatyckiej oszacowano na 5 tysięcy lat. Można dodawać go do napojów, mięs, deserów. Jego katalog właściwości leczniczych jest bardzo okazały. Pomaga przy problemach żołądkowych, lokomocyjnych, zapalnych, a także łagodzi ból i gorączkę. Jeśli masz problemy z trawieniem i przemianą materii, imbir doskonale załagodzi także ten problem.

Miód
Posiada wiele właściwości leczniczych, takich jak działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i antyseptyczne. Doskonale radzi sobie z infekcjami, jak i jest najlepszym sposobem na wyleczenie i pozbycie się bólu gardła. Zawdzięcza to swojemu składowi chemicznemu. Warto zapamiętać, że wartość miodu, jako antybiotyku wzrasta o ponad 200 razy po rozcieńczeniu z wodą!

Szałwia
Ma silne działanie bakteriobójcze, pomaga przy problemach oddechowych, w leczeniu kłopotliwego żołądka, jamy ustnej, redukuje gorączkę, wzmacnia odporność, reguluje poziom cholesterolu. Można wykorzystać ją za pomocą okładów, jak i dodawać do jedzenia. Oprócz właściwości leczniczych, nada Twoich daniom niesamowitego smaku i aromatu.

Czosnek
Jest najpopularniejszym naturalnym antybiotykiem i zdecydowanym liderem w swojej dziedzinie. Ma wiele właściwości leczniczych, takich jak hamowanie rozwoju bakterii, obniżenie ciśnienia krwi, zwalczanie infekcji, wspomaganie trawienia. Wystarczy jeść jeden ząbek czosnku dziennie, żeby skutecznie zwiększyć swoją odporność i poprawić kondycję zdrowia. Najbardziej zdrowy jest czosnek w postaci surowej, jednak można go spożywać w każdej innej postaci.

Kapusta
W polskiej kuchni bardzo dobrze znana i chętnie wykorzystywana. Nie każdy jednak wie, że jest doskonałym źródłem witaminy C - dostarcza nawet 75% jej dziennego zapotrzebowania. Ma właściwości detoksykacyjne, ale przede wszystkim wspomaga system immunologiczny. Ponadto pomaga w leczeniu wrzodów, jak i za pomocą okładów redukuje obrzmienie i stan zapalny piersi.

Źródło zdjęcia: www.pixabay.com

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie