5 ćwiczeń pomagających w zwalczaniu cellulitu

Uroda Poniedziałek, 25 listopada 2013
Oceń:
4 / 31 głosów
5 ćwiczeń pomagających w zwalczaniu cellulitu

Cellulit czyli skórka pomarańczowa to bardzo nieprzyjemna i mało schludna przypadłość, która dotyczy w większej mierze kobiety. A przynajmniej to Panie najczęściej przykładają do tego wagę i przejmują się wystąpieniem zjawiska na swoim ciele. Szczególnie mocno dotyka ono okolic ud, łydek, brzucha, piersi oraz pupy.

Z reguły cellulit pojawia się po okresie dojrzewania, więc młodsze dziewczyny nie mają się na razie czego obawiać. Schorzenie związane jest z nieodpowiednim nagromadzeniem się tkanki tłuszczowej pod skórą oraz typowymi zmianami skórnymi objawiającymi się pofałdowaniem skóry i niekiedy małymi guzkami. Przedstawiamy kilka ćwiczeń fizycznych, które mogą pomóc w walce ze skórką pomarańczową:

1. Aerobik

Aerobik możemy uprawiać w domowym zaciszu lub zapisać się na zajęcia prowadzone na każdej siłowni. Jedna sesja treningowa powinna trwać przynajmniej godzinę, powinniśmy te ćwiczenia wykonywać również z pewnym schematem – np. 2 razy w tygodniu. Najlepiej będzie zaopatrzyć się dodatkowo w stepper i wykonywać ćwiczenia np. podczas oglądania ulubionego serialu czy programu. Swoiste 2w1, szybko też zapomnimy wtedy o wysiłku fizycznym i szybciej wykonamy ćwiczenia.

2. Jazda na rowerze

Jazda na rowerze może być bardzo dobrym sposobem na pozbycie cię cellulitu. Dotyczy to przede wszystkim Pań, u których pomarańczowa skórka pojawiła się na łydkach, dolnych partiach nóg oraz na udach. Tutaj również trening aby był skuteczny musi być wykonywany z pewną regularnością w odpowiednim czasie.

3. Biegi i marsz

Bieg i szybki marsz to świetne ćwiczenia dla mięśni pośladków i ud zwalczające pomarańczową skórkę. Aby jednak wykonywać je regularnie, trzeba trochę więcej samozaparcia i pracy, dlatego nie są polecane dla wszystkich. Jeśli jednak codziennie mamy do wyboru jazdę autobusem do pracy czy na uczelnię – wybierzmy spacer. Łatwe, przyjemne i przyniesie korzyści!

4. Przysiady i brzuszki

Typowymi, bardzo prostymi ćwiczeniami, które może wykonać każdy są brzuszki i przysiady. Połączone razem działają na wszystkie narażone na cellulit miejsca naszego ciała. Wystarczy poświęcić tylko 20-30 minut codziennie, a efekty będą widoczne już po miesiącu. Dzięki regularnemu wysiłkowi fizycznemu usuwamy z naszego organizmu toksyny przez co w skórze nie tworzą się złogi, które prowadzą do powstawania skórki pomarańczowej.

5. Pływanie

Pływanie zmusza do pracy wszystkie mięśnie naszego ciała i pozwala zachować wyprostowaną sylwetkę. Pozwoli jednocześnie spalić tkankę tłuszczową, jak i pobudzi krążenie krwi.