10 powodów dla których warto zachęcać dziecko do ruchu

10 powodów dla których warto zachęcać dziecko do ruchu

Aktywne formy zabawy mają liczne plusy, wpierają rozwój dziecka na wiele sposobób. Rodzice często nie doceniają wagi codziennych spacerów i wymyślania rozmaitych form aktywności ruchowej. Czasem wolimy wyjść na plac zabaw czy usiąść na plaży, w ogrodzie czy na działce i się nie ruszać. Ze względu na naszą pociechę naprawdę warto wprowadzić jako rytuał codzienne, rodzinne, długie spacery. Zobacz dlaczego.
Poniżej przedstawiamy 10 powodów, dla których wskazana jest dbałość o to aby nasze dziecko każdego dnia miało odpowiednią ilość ruchu. 1. Dbałość o odpowiednią sprawność ruchową - większość aktywności ruchowych przychodzi dziecku naturalnie i uczy się ich w pełni samodzielnie, jednak pokazywanie nowych rozwiązań i możliwości przez rodziców zaprocentuje w przyszłości. Już małe dziecko będzie prosić o wyjście na spacer lub na plac zabaw. 2.NIE dla nadwagi - nadwaga stała się w ostatnich latach chorobą cywilizacyjną, coraz więcej dzieci szczególnie z krajów rozwiniętych i już znacznie częściej rozwijających się ma problemy z wagą ciała. Jeśli już kilkulatkowi wpoimy zdrowy nawyk ruchu w przyszłości może zaprocentować na korzyść naszej pociechy, która tych problemów uniknie. 3. Siła odporności - zdrowy ruch na świeżym powietrzu ma ogromne znaczenie dla odporności organizmu - powoduje jego wzmocnienie i wspomaga go w szerokim zakresie. Jeśli nasz maluch dużo przebywa na dworze znacznie lepiej reaguje w przyszłości na zmiany temperatury i jest mniej wrażliwy. 4. Szybsze uczenie się - w początkowych fazach rozwoju dziecko uczy się czynności, które prowokują do naprzemiennego wykorzystywania dwóch stron ciała (rowerek, raczkowanie) dzięki czemu pojawiają się nowe połączenia prawej i lewej półkuli mózgu, spowoduje to z czasem ich lepsze wspólne funkcjonowanie a co za tym idzie dziecku będzie łatwiej przyswajać wiedzę. 5. Minimalizowanie ryzyka wystąpienia wad postawy - przyglądajmy się czy dziecko nie garbi się - najczęściej w pozycji siedzącej. Aktywny ruch na świeżym powietrzu pomaga wzmocnić mięśnie oraz kości malucha. Wysiłek fizyczny jest niezbędny w procesach mineralizacji kośćca. Dodatkowo zdrowe nawyki pomagają dziecku przyzwyczaić się do utrzymywania prawidłowej postawy ciała. 6. Silne więzi rodzinne - wspólna aktywność fizyczna - całą rodziną, stanowi okazję do długich i wyczerpujących temat rozmów. W czasie spacerów zbierzemy również mnóstwo wspólnych wspomnień i powodów do uśmiechu zrozumiałych tylko dla nas. 7. Umiejętność pracy grupowej - mało skomplikowane zabawy jak np zbudowanie z kolegą na plaży zamku z piasku może pokazać maluchowi że razem łatwiej osiągnąć zamierzony cel, bawiąc się w chowanego nauczymy dziecko przestrzegania określonych zasad, natomiast gdy wybierzemy się na kręgle dziecko zauważy, że musi czekać na swoją kolej. 8. Wiara w siebie i w swoje możliwości - dziecko, które zachowuje aktywność fizyczną jest bardzo zwinne, szybkie i szczupłe. Jakiekolwiek czynności czy polecenia nie są dla niego kłopotliwe w wykonaniu. Ważny jest każdy sukces na palcu zabaw czy basenie,gdyż pozwalają one dziecku uwierzyć we własne siły i możliwości. Wie, że osiągnie co tylko będzie chcieć. 9. Trening silnego charakteru - gdy uczymy malucha zasad różnych gier kształtujemy w nim cierpliwość oraz wytrwałość. Jeśli dziecko będzie posiadało te cechy dużo lepiej poradzi sobie w szkole oraz w późniejszym życiu zawodowym. Również przegrana czy porażka stanowią element kształtowania charakteru, jeśli dziecko raz przegra w grze w piłkę, to gdy będzie starsze łatwiej zaakceptuje pojawienie się gorszej oceny. 10. Spokojny sen - umożliwienie małemu człowiekowi aktywności na świeżym powietrzu powoduje u niego zużywanie ogromnych pokładów energetycznych oraz pomaga w rozładowaniu nagromadzonych emocji. Wszystko to wpływa na jego lepszy sen. Przysypianie spokojnie nocy jest niezwykle istotne w przypadku dzieci, które stale się rozwijają, gdyż właśnie wtedy organizm produkuje hormon wzrostu, dzięki, któremu dziecko rośnie z miesiąca na miesiąc oraz wzmocnieniu ulegają kości oraz mięśnie. Marta
Udostępnij artykuł
Czytaj więcej
Różne przyrządy sportowe, sportowe obuwie, mata do treningu na marmurowej podłodze
Nowy rok to doskonała okazja do wprowadzenia zmian w swoim życiu, aby stało się ono lepsze. Dla wielu osób postanowienia noworoczne dotyczą zwiększenia aktywności fizycznej, zmiany nawyków żywieniowych. Na początku jest zwykle sporo zapału, ale z czasem on maleje, dlatego należy się na to odpowiednio przygotować. Sieci handlowe Kaufland i Biedronka zadbały o to, aby w ich ofertach nie zabrakło akcesoriów sportowych, wygodnych ubrań i butów. Warto zrobić pierwszy krok i zainwestować w potrzebne rzeczy, które zachęcą do kontynuowania realizacji zamierzonych celów. Ruch to zdrowie, organizm potrzebuje go do prawidłowego funkcjonowania. Trzeba tylko oderwać się od kanapy i telewizora.
Jak skutecznie się odchudzić?
Odchudzanie to proces, który na pozór może wydawać się prosty, jednak wiele osób nadal popełnia sporo błędów i napotyka wiele trudności. Nierzadko osoby uczęszczające na siłownie uważają, że ,,spalają'' dużą ilość kalorii, a bardzo często okazuje się, że nie jest to do końca prawdą.
Ruch jako autoterapia – parę słów o psychologicznych aspektach aktywności ruchowej
Ruch to zdrowie! Te słowa powtarzane w kółko w różnych kontekstach i przy najróżniejszych okazjach stały się niemalże frazesem bez znaczenia. W końcu nikt przecież nie zaprzeczy, że aktywność fizyczna niesie za sobą cały ogrom korzyści. Sport w oczywisty sposób poprawia fizyczne samopoczucie, jednak jak aktywność fizyczna wpływa na zdrowie psychiczne? Jak ruch może wpłynąć na nasze codzienne samopoczucie? W jaki sposób może warunkować nasz nastrój i wpływać pośrednio na nasze relacje z innymi? Psychologiczne aspekty uprawiania sportu zdają się mieć dużo istotniejsze znaczenie niż wymiar fizyczny. Sprawdźmy to!