Jak radzić sobie ze złym samopoczuciem w ciąży ? - 7 rad

Zdrowie Wtorek, 24 grudnia 2013
Oceń:
4 / 21 głosów
Jak radzić sobie ze złym samopoczuciem w ciąży ? - 7 rad

Utarło się, że kobiety starsze - nasze matki babcie, oraz w szczególności te bezdzietne powtarzają nam, że ciąża nie jest chorobą. Jak jednak nazwać inaczej fakt rozwoju w naszym brzuchu wielkiego, żyjącego nowotworu, który po upływie 9 miesięcy musimy z siebie wypchnąć?

Niektóre kobiety faktycznie przechodzą okres ciąży bez żadnych objawów i czas ten nie jest dla nich w najmniejszym stopniu uciążliwy. Jeśli jednak stale dokuczają nam zgaga, mdłości czy wymioty - to bez przerwy czujemy się jakbyśmy były chore. Nasze samopoczucie jest stale pogorszone. Najlepiej niech każdy komentuje własny przypadek, a ciąża niech będzie dla nas tym jak się czujemy. Niechciane dolegliwości można zminimalizować sprawdzonymi metodami.

Poniżej przedstawiamy 7 recept na lepsze samopoczucie w ciąży:

1. Częste małe posiłki – staraj się nie objadać, ani tym bardziej nie głodzić, w czasie ciąży absolutnie nie musisz jeść za dwoje. Rozplanuj swój dzień, co dwie godziny robiąc miejsce na posiłek. Jeśli żołądek nie będzie przepełniony unikniesz zgagi, jeśli natomiast nie dopuścisz aby był całkowicie pusty nie powinny pojawić się mdłości.

2. Pij duże ilości wody – jest ważne dla każdego z nas. Odpowiednie jej ilości troszczą się o naszą skórę, zdrowie, wagę i regulują procesy trawienia i starzenia się. Picie wody w trakcie ciąży pomaga nam nabrać energii, sprawia że jesteśmy mniej senne, jak również reguluje trawienie dzięki czemu zniwelujemy ryzyko pojawienia się mdłości oraz zaparć. Inną ważną kwestią jest "okłamywanie" żołądka poprzez wypijanie szklanki wody przez kalorycznymi posiłkami - zjemy mniej wypełniając żołądek więc prawdopodobnie w czasie ciąży mniej przybierzemy na wadze.

3. Gdy wstajesz z łóżka rób to bardzo powoli– dobrze jest przygotować sobie obok łóżka herbatniki, wafelki, suchary czy banana. Niewielka przekąska zawierająca węglowodany plus powolne wstawanie pomogą uniknąć mdłości.

4. Ostrym i kwaśnym potrawom mówimy stanowcze NIE – jeśli lubisz takie dania zrezygnuj z nich na czas ciąży, ponieważ mogą one powodować zgagę. Nie zaleca się również słodyczy, kawy oraz gazowanych napoi ponieważ po nich również może wystąpić nadkwaśność lub mdłości.

5. Nie kładziemy się do łóżka po zjedzeniu posiłku – ostatni posiłek w ciągu dnia powinien zostać zjedzony najpóźniej dwie godziny przed położeniem się spać w przeciwnym razie niemal na pewno pojawi się zgaga.

6. Herbatki - niektóre przyszłe mamy polecają wykorzystywanie w profilaktyce zgagi czy mdłości różnego rodzaju delikatnych herbatek.

7.Leki na nadkwasotę - zdarza się, że zgaga staje się niezwykle uciążliwa, w takich przypadkach lekarze zalecają stosowanie leków takich jak np. Rennie.

Marta