Szafa ubraniowa
Rozwiązaniem tej kwestii, które cieszy się dużą popularnością dzięki swojej praktyczności i świetnej ergonomii są zabudowy. Wstawienie do pokoju dziecka dużej szafy rozwiąże problem dużej ilości ubrań malucha. Jeśli nie posiadamy piwnicy ani strychu, to w odpowiednich pojemnikach możemy w części takiej szafy przechowywać niepotrzebne aktualnie rzeczy (już za małe albo jeszcze za duże).
Podłoga
Dobrym rozwiązaniem w pokoju dziecięcym jest położenie miękkiej wykładziny. W tym pokoju dziecko się bawi, siada na podłodze, uczy się raczkować, chodzić, tak więc mięciutka podłoga zapewni zdecydowanie większy komfort niż deski. Ponadto można dopasować ją do całości wnętrza – chłopcom na pewno spodoba się popularny motyw ulic miasta, a dziewczynki zwrócą uwagę na lalki i księżniczki na podłodze.
Organizacja zabawek
Dobrym pomysłem jest wstawienie np. pod oknem niskiej zabudowy z wysuwanymi plastikowymi pojemnikami. Dodatkowo na niej będzie można ustawić kolorowe pojemniki. W tym pudełkach poukładamy zabawki tematycznie, można je nawet opisać – najlepiej stosując rysunki, aby dziecku było łatwiej sprzątać.
Na koniec zabawy dziecko będzie musiało jedynie powrzucać swoje zabawki do odpowiednich pudeł, z czego też można uczynić zabawę. Zastosowanie tego rozwiązania uprości czynności związane ze sprzątaniem pokoju dziecka, sprawi, że nawet przy dużej ilości zabawek będzie on wyglądał estetycznie i pomoże w nauce odpowiedniej organizacji i porządku.
Łóżko
Dobrze jeśli się składa i w dzień zajmuje zdecydowanie mniej miejsca niż nocą. Codzienne ścielenie łóżka pomoże w nauce obowiązkowości. Natomiast dzięki jego złożeniu dziecko zyska dodatkową przestrzeń do zabawy.
Przestrzeń do zabawy
Wszystkie elementy wyposażenia pokoju dziecięcego powinny znajdować się pod ścianami i nie powinno być ich przesadnie wiele, gdyż mogą utrudniać zabawę rozpraszając dziecko, ale również w małych pomieszczeniach mogą znacząco ograniczać miejsce jakie dziecko będzie mogło wykorzystać w czasie zabawy. Cały środek pokoju dziecka powinien być w ciągu dnia pusty, aby była możliwość rozłożenia zabawek.
Marta