Sposoby na załagodzenie bólów menstruacyjnych – 7 porad

Zdrowie Czwartek, 26 grudnia 2013
Oceń:
4 / 32 głosów
Sposoby na załagodzenie bólów menstruacyjnych – 7 porad

Bóle menstruacyjne są problemem dotykającym niektóre dziewczęta i dużą część dorosłych kobiet. Według badań nawet co druga kobieta może odczuwać podobne dolegliwości ze strony swojego organizmu. Najczęściej jawią się one jako cykliczne skurcze oraz ostry ból w dolnej części podbrzusza, jak również ból w okolicy krzyża.Przyczyną tego bólu są skurcze macicy, które mają doprowadzić do usunięcia wyściółki macicy.

Ten cały proces zapoczątkowany jest przez działanie prostaglandyny – i to właśnie te związki chemiczne odpowiedzialne są za powstawanie bólu menstruacyjnego.

Przedstawiamy kilka sposobów na jego załagodzenie:

1. Tabletki przeciwbólowe

Oczywiście pierwszą rzeczą, którą robimy jeśli pojawi się ból menstruacyjny jest przyjęcie tabletki przeciwbólowej. Według badań w około 70% przypadków tabletki takie naprawdę działają i zmniejszają lub zupełnie niwelują podobny ból. Ginekolodzy polecają szczególnie wszelkie tabletki zawierające ibuprofen. Podczas miesiączki trzeba jednak unikać aspiryny, która zwiększa krwawienie miesięczne.

2. Tabletki rozkurczowe

Tabletki typu No-spa (chyba najbardziej znany lek dla kobiet) pomagają usuwać samą przyczynę bólu – czyli zmniejszają i łagodzą nadmierne skurcze macicy.

3. Termofor

Ciepło bardzo dobrze działa na załagodzenie bólu miesięcznego. Jeśli nie posiadamy termoforu można napełnić inne naczynie – np. zwykłą szklankę czy butelkę zagotowaną wodą i przyłożyć je do podbrzusza. Efekt gwarantowany

 4. Ciepła kąpiel

Ciepła kąpiel podobnie jak powyższa rada dotycząca używania termoforu sprawi, że nasze ciało się rozgrzeje, a ból będzie mniej odczuwalny. Podczas ciepłej kąpieli w wannie poczujemy się również bardziej odprężone oraz czyste.

5. Witaminy i minerały

Badania dowiodły, że przyjmowanie preparatów zawierających wapń, cynk i witaminy z grupy B może dobrze oddziaływać na zmniejszenie typowych objawów bólów menstruacyjnych.

6. Gorąca herbata

Rozgrzewająco od środka działają wszelkie herbaty, dlatego powinnyśmy pić jak najwięcej ciepłych napojów. Szczególnie dobra będzie herbata z imbiru, który uznany jest za jedną z substancji łagodzących bóle menstruacyjne.

7. Ćwiczenia fizyczne

Niektóre ćwiczenia fizyczne pomagają w zredukowaniu bólów menstruacyjnych. Szczególnie powinnyśmy przyjrzeć się lepiej takim ćwiczeniom jak: przysiady, mostek, wymachy nóg w staniu, bieg w miejscu. Oczywiście podczas wykonywania ćwiczeń nie powinnyśmy się forsować, a wykonywać je powoli i metodycznie.