Jak zbudować zarabiający biznes online?

Ostatnio rok pokazał nam jak bardzo warto działać w świecie internetowym. Wiele przedsiębiorstw kompletnie zrezygnowało z pracy w biurze, na rzecz pracy w warunkach domowych. W wielu przypadkach taką decyzję wymusiła pandemia koronawirusa, ale niektórzy przedsiębiorcy już odkryli, jak wielka to dla nich oszczędność i zakładają, że nawet gdy sytuacja z wirusem się unormuje, oni w dalszym ciągu będą chcieli pracować zdalnie. Praca w domu, to często więcej czasu na dodatkowe działania, dlatego może warto pomyśleć o tym, aby zbudować swój własny, zarabiający biznes online? Tylko jak to zrobić?

Marka osobista – jak się wyróżnić?

Absolutnie każda branża ma obecnie swoją konkurencję. Czasem większą, innym razem mniejszą, ale ta konkurencja jest po prostu ZAWSZE. Kluczem do sukcesu jest to, by potrafić się w tej branży jakoś wyróżnić, bo na rynku wystarczy miejsca dla każdego, ale powielanie pomysłów innych nie pomoże w odniesieniu sukcesu, a może w nim jedynie zaszkodzić. Dlatego gdy myślimy o naszej marce osobistej, musimy od razu przemyśleć sobie sprawę odpowiedniej strategii. A w budowani marki pomoże nam oczywiście nasza wiedza. Najpierw sama sobie musisz udowodnić, że jesteś na odpowiednim miejscu, a później masz za zadanie udowodnić to również Twoim potencjalnym klientom. Dziel się z nimi swoją wiedzą, pokazuj, że można Ci ufać. Że podsuwasz im ciekawe pomysły i rozwiązania również za darmo. Gdy już zdobędziesz to zaufanie i będziesz dbać o to, żeby go nie stracić, sukces masz prawie w rękach. Wystarczy tylko trochę poczekać.

Sprzedawanie gotowych produktów? To mit!

Powiedzmy, że nastawiamy się na sprzedaż wirtualnych produktów. Tak naprawdę reklamowanie tego, co rodzi się w Twojej głowie powinno zacząć się już w momencie, gdy postanowisz coś zrobić. Twoi obserwatorzy razem z Tobą powinni podążać przez proces tworzenia. Powinni o tym słuchać, czytać i to oglądać. Powinnaś budować napięcie najbardziej jak się da. Tak, żeby każdy z nich wiedział, że czeka na ten produkt nawet bardziej od Ciebie i gdy tylko się pojawi, każda z tych osób będzie chciała go kupić niemalże natychmiast. Najpierw sprzedaj – potem stwórz. Przy wirtualnych produktach (ale również tych realnych) to podstawowa zasada. No..chyba, że to nie są Twoje produkty, a Ty jesteś tylko pośrednikiem.

Dobry plan to podstawa

Myślisz, że osiągniesz sukces działając chaotycznie? Do tej pory prawie nikomu się nie udało, a jeśli się udało, to zupełnie przypadkiem. Dobry plan to podstawa i Ty też musisz mieć własny. Rozpisz cele przynajmniej na miesiąc z góry – a te większe, nawet na rok wcześniej. Trzymaj się planu i nie wychodź poza jego ramy. Tylko ciężka i systematyczna praca przybliży Cię do sukcesu.

Jesteś pewna, że Wiesz czego chce klient?

Nawet jeśli obmyśliłam rewelacyjny – Twoim zdaniem – plan i stworzysz genialny według Ciebie produkt możesz mieć problem, żeby go sprzedać. A Wiesz dlaczego? Dlatego, że możesz nie mieć pojęcia o tym, czego potrzebują Twoi obserwatorzy. Zrobiłaś wcześniej ankietę? Zadałaś pytanie w okienku na Instagramie? Nie? To skąd ta pewność, że Twój innowacyjny produkt, z którego jesteś taka dumna, znajdzie swoich odbiorców? W biznesie musisz dbać przede wszystkim o swoich klientów. To oni tutaj liczą się najbardziej. A co, jeśli sama wiedza nie wystarczy, by przyciągnąć klientów? Wówczas warto zainwestować w reklamę. Jeśli zrobisz to w odpowiedni sposób, to nie tylko uda Ci się rozbudować Twoją społeczność, ale zyskasz wiele zamówień od powracających później klientów. Każdy może mieć swój dobrze prosperujący biznes online.
Autor:
redaktor zaradnakobieta.pl
Wydawcą zaradnakobieta.pl jest Digital Avenue sp. z o.o.
Obserwuj nas na
Udostępnij artykuł