Digital marketing – studia podyplomowe we Wrocławiu
Do przeczytania w ok. 2 min.
Czym jest digital marketing i co obejmuje?
Digital marketing to po prostu marketing cyfrowy, czyli zbiór działań pozwalających na reklamowanie produktów i usług danej firmy w internecie. Ze względu na to, gdzie prowadzone są działania marketingowe, digital marketing sięga po inne sposoby dotarcia do konsumentów – przeważają reklamy w social mediach, newslettery, reklamy Google Ads czy działania mające na celu jak najlepsze wypozycjonowanie strony internetowej, na której znajdują się informacje o produktach i usługach firmy (lub e-sklepu, przez który można bezpośrednio zamówić dany towar).
Digital marketing nieustannie się rozwija; co jakiś czas pojawiają się nowe kanały komunikacji z konsumentami, cały czas zmieniają się też trendy (za którymi digital marketerzy muszą nadążać). Warto jednocześnie zaznaczyć, że praca w tej branży wymaga znajomości wielu narzędzi, dzięki którym można nie tylko tworzyć płatne reklamy, ale też: mailingi, projektować grafiki, tworzyć krótkie formy wideo czy analizować wyniki, jakie przynoszą poszczególne działania. Z tego względu dobrym pomysłem dla osób, które chcą pracować w tej branży, może być podjęcie studiów z zakresu digital marketingu.
Studia podyplomowe z digital marketingu – dla obecnych i przyszłych marketingowców
Osoby, które mają już pewne doświadczenia z marketingiem i ukończyły wcześniej studia z tego zakresu, mogą zainteresować studia podyplomowe Digital marketing i psychologia reklamy, będące w ofercie Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW Wrocław. Na zajęciach uczestnicy dowiedzą się m.in., jak zaprojektować i wdrożyć kampanię online idealnie dopasowaną do odbiorców firmy, a także jak prowadzić projekty, gdzie szukać informacji o swoich odbiorcach, czy jak stosować metodę design thinking do rozwiązywania wyzwań w swojej pracy. Tym samym studia podyplomowe są skierowane przede wszystkim do osób, które pracują już w marketingu i chciałyby usystematyzować, i poszerzyć swoją wiedzę.
Co jednak, jeśli ktoś do tej pory nie miał zbyt wielkiej styczności z marketingiem, a mimo to chciałby rozpocząć swoją karierę w digital marketingu? W takim wypadku świetnym rozwiązaniem będą studia I stopnia na kierunku Marketing i sprzedaż, na których student ma do wyboru jedną z kilku przyszłościowych specjalności – również związanych z digital marketingiem.