Jak przygotować zdrowe śniadanie do pracy? – 5 pomysłów

Kuchnia Czwartek, 23 stycznia 2014
Oceń:
4 / 8 głosów
Jak przygotować zdrowe śniadanie do pracy? – 5 pomysłów

Mawia się, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dlatego warto zawsze starannie je przygotowywać i rzeczywiście znaleźć czas na jego skonsumowanie. Jeśli nie mamy tego czasu rano to przepyszne śniadanie przygotować można do pracy.

My kobiety szczególnie często pragniemy również zadbać o swoją linię i odżywiać się naprawdę zdrowo. Jest więc to właśnie świetny moment aby zacząć to robić – spójrzmy jakie śniadanie warto przygotować rano do swojej pracy by odpowiednio zadbać o dietę i zdrowie:

1. Owsianka z mlekiem

Świetnym śniadaniem może być sycąca i zdrowa owsianka z mlekiem, do której dodatkowo możemy dodać suszone owoce lub pojedyncze płatki do mleka, które urozmaicą jej smak. Do mleka można dodać także trochę kakao lub miodu aby stworzyć naprawdę ciekawy i jednocześnie słodki posiłek na początek dnia.

2. Kefir z musli

Szybką przekąską, a zarazem sycącą i zdrową jest również jedzenie kefiru doprawianego musli. Kefir możemy zamienić na jogurt naturalny, jeśli ktoś preferuje tego typu produkty. Musli kupić można w rożnych smakach, a do całej mieszanki dodać garść suszonych owoców.

3. Sałatka z kurczakiem

Do pracy przygotować możemy w zaledwie 20 minut przepyszną sałatkę z kurczakiem na zimno. Możemy do niej dodać sałatę lodową, pomidora, paprykę czerwoną, rzodkiew i ogórka szklarniowego. Całość polewamy sosem, który możemy przygotować z przyprawy gyros, keczupu, odrobiny oleju i wody. Pierś z kurczaka kroimy na malutkie kawałeczki, obtaczamy w czosnku i przyprawach, oraz podsmażamy na patelni.

4. Sałatka z serem feta

Dla wegetarianek i osób stroniących od mięsa zaproponować można wersje sałatki z przepysznym serem feta. Sałatkę taką podlewamy sosem ziołowym, koperkowym lub śródziemnomorskim. Doprawić możemy ją bazylią i oregano, dodając również więcej pomidora.

5. Chrupki z warzyw

Jeśli lubimy podjadać w pracy, a niestety pracujemy na siedząco to świetnym rozwiązaniem dla nas będą warzywne chrupki. Aby nie podjadać tuczących batoników i przekąsek z automatu warto rano pokroić w paseczki twarde warzywa: paprykę, marchewkę, seler czy rzodkiewkę i takie chrupki przynosić ze sobą do pracy. Jeśli jednak chcemy trochę urozmaicić to „danie” możemy w tym celu przygotować w domu również jakiś sos np. lekko tłustą śmietankę z odrobiną soli i przypraw.