Jak przekonać do siebie osobę rekrutującą podczas rozmowy? – 6 rad

Kariera Wtorek, 28 stycznia 2014
Oceń:
4 / 23 głosów
Jak przekonać do siebie osobę rekrutującą podczas rozmowy? – 6 rad

Przekonanie do siebie osoby rekrutującej jest pierwszą rzeczą, która pomoże w znalezieniu dobrej pracy. Niestety jednak ta część starania się o pracę może zniszczyć nawet najlepszego i świetnego fachowca, który niestety nie zdobędzie sympatii rekrutera.

Najważniejszy czynnik podczas rozmowy rekrutacyjnej to właśnie czynnik ludzki.

Należy więc odpowiednio się zaprezentować, aby zdobyć zaufanie oraz sympatię osoby rekrutującej. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie!

1. Dobrze się ubierz

Twój strój powinien być przede wszystkim schludny, ale również prosty. Szczególnie ważne jest to w przypadku kobiet, ponieważ jeśli trafimy na kobietę rekrutera może ona nas bardzo pochopnie określić i ocenić po zbyt wyzywającym stroju.

2. Nie spóźnij się

Spóźnienie się na rozmowę kwalifikacyjną od razu skreśla Cię jako kandydata do pracy. Trudniej też będzie Ci zrobić dobre wrażenie na rekruterze – od samego początku będziesz mieć punkty minusowe.

3. Odpowiedzi na pytania rekrutacyjne

Nawet jeśli jakaś odpowiedź sprawia nam trudność należy się uśmiechnąć i utrzymywać kontakt wzrokowy z rozmówcą. Można nawet przeprosić za to, że odpowiedź wymagała dłuższego namysłu. Pokażesz w ten sposób dobre wychowanie.

4. Zgadzaj się z rekruterem

Jeśli rekruter w jakiś sposób „zaczepi Cię”, negatywnie oceni jakąś Twoją odpowiedź – nie walcz, postaraj się wyjaśnić swoje racje i pozostań asertywna ale w żadnym wypadku nie podnoś głosu, ani nie okazuj lekceważenia.

5. Bądź pogodna i uśmiechnięta

Nie zapominaj o tym aby po prostu dobrze się zachowywać, wchodząc do pokoju przywitaj się oraz przedstaw, poczekaj aż rekruter sam zaprosi Cię do stolika i poprosi abyś usiadła. Poczekaj aż on zacznie mówić, bądź w swoich wypowiedziach rzeczowa i konkretna.

6. Panuj nad swoim ciałem

Zachowaj odpowiednią postawę ciała, nie gestykuluj nadmiernie, postaraj się również nie reagować zbyt emocjonalnie. Szeroko dyskutowane jest w psychologii do dnia dzisiejszego ile tak naprawdę słów trafia do naszego rozmówcy, a jaką wartość ma sama prezencja nas samych – nasze zachowanie, gesty i wygląd. Wielu specjalistów uważa, że aż nawet do 60-70% „wyrabianej” opinii przez naszego rozmówcę dotyczy naszej prezencji i mowy ciała, a pozostała część tego, co mówimy.

Zachowaj się do tych wskazówek, a na pewno na rozmowie kwalifikacyjnej wypadniesz co najmniej dobrze! Życzymy powodzenia.