Bezsenność - metody ułatwiające zasypianie

Dom i ogród Zdrowie Poniedziałek, 18 marca 2019
Oceń:
4 / 9 głosów

Każdemu z nas na pewno kiedyś zdarzyła się bezsenna noc - obracanie się z boku na bok i patrzenie w sufit. Najczęściej na taki stan wpływa stres. Nie możemy wtedy oderwać się myślami od codziennych spraw i zrelaksować się na tyle, by móc spokojnie zasnąć.

Innymi czynnikami wpływającymi na sen mogą być:

  • ilość kofeiny, którą spożywamy w ciągu dnia. Szczególnie po południu i wieczorem. Najwięcej substancji pobudzających znajduje się w kawie, herbacie, napojach energetycznych, czy yerba mate
  • aktywność fizyczna w ciągu dnia. Jej brak przyczynia się do problemów z zasypianiem. Organizm musi mieć okazję do zmęczenia się
  • całodzienne przebywanie w domu, drzemki, przebywanie w łóżku w ciągu dnia

Jak szybko zasnąć? Sposoby ułatwiające zasypianie

Nie korzystaj przed snem z telefonu komórkowego i komputera. Istnieje duże prawdopodobieństwo że spędzisz dużo czasu na nic nie robieniu, a silne światło monitora podrażni ci oczy. Elektronikę zastąp dobrą książką