Jak schudnąć w nowym roku? – 5 diet do wyboru

Zdrowie Poniedziałek, 10 marca 2014
Oceń:
4 / 30 głosów
Jak schudnąć w nowym roku? – 5 diet do wyboru

Jedną z możliwości schudnięcia jest zastosowanie diety odchudzającej. Kobiety szczególnie często próbują odchudzać się w okresie nadchodzącego nowego roku, tym samym dając sobie jakoby następne nowe postanowienie noworoczne.

Wychodząc naprzeciw wszystkim zwolenniczkom diet odchudzających prezentujemy krótkie zestawienie najpopularniejszych z nich, które z pewnością pomoże w wyborze diety dla siebie.

1. Dieta 50/50

Twórcą diety 50/50 jest James B. Johnson, który testował ją z początku na samym sobie. Zaletą diety jest jej różnorodność i niejaka „nieprzewidywalność” ponieważ to my sami określamy, co będziemy jeść. Dieta nie jest więc monotonna i nie męczy. Mamy w niej do czynienia z tak zwanymi „dniami tłustymi” i „dniami chudymi”. W dni chude zjadamy ledwie 30-40% tego, co normalnie. W „dni tłuste” nie musimy się ograniczyć i dajemy sobie „zaszaleć”.

2. Dieta antycellulitowa

Kobiety, które dodatkowo pragną przy odchudzaniu pozbyć się niezbyt atrakcyjnej skórki pomarańczowej powinny pomyśleć o zastosowaniu diety antycellulitowej. Podczas trwania tej diety musimy pić codziennie ponad dwa litry wody mineralnej. Kategorycznie należy zrezygnować z soli, która zatrzymuje w organizmie wodę. W zamian za to można używać do przyprawiania potraw innych, równie urozmaicających smak, przypraw: oregano, bazylii, czosnku czy świeżych ziół.

3. Dieta 1500 kalorii

W diecie tej ograniczamy ilość spożywanych dziennie kalorii do 1500. Średnio organizm nasz do utrzymania pożądanej wagi ciała potrzebuje około 2000 kalorii. Redukując więc ich liczbę pozwalamy organizmowi naturalnie spalać odłożony tłuszcz. Dieta ta ma świetną zaletę, którą jest to, że spożywać możemy w niej praktycznie wszystko, byleby tylko trzymać się głównego założenia o niespożyciu większej ilości kalorii.

4. Dieta eliminacyjna

Wadą diety eliminacyjnej jest to, że aby ją stosować musimy wybrać się do profesjonalnego dietetyka. Założeniem diety jest eliminacja z jadłospisu nieprzyswajalnych lub słabo przyswajalnych dla danej osoby produktów. Kiedy nasz układ odpornościowy nie przyswaja jakieś pokarmu zaczynamy produkować przeciwciała klasy IgG – właśnie te pokarmy pozwoli wyeliminować z diety dietetyk.

5. Dieta kopenhaska

Dla kobiet, które efekty diety zobaczyć chcą już po dwóch tygodniach polecić można dietę kopenhaską nazywaną także dietą szwedzką. Niestety nie jest ona polecana przez niektórych dietetyków i budzi sporo kontrowersji. Polega na jedzeniu bardzo niewielkich posiłków i trwa tylko trzynaście dni.