Dieta kobiety ciężarnej - co najlepiej jeść?

Dziecko Wtorek, 18 lutego 2020
Oceń:
4 / 8 głosów

Istnieje wiele mitów na temat diety kobiety ciężarnej, ale mówi się też, że w każdym kłamstwie jest ziarnko prawdy. Gdy kobieta dowiaduje się, że jest w ciąży, powinna zadbać o siebie, stosując odpowiednią dietę. Prawidłowe odżywianie to w tym czasie podstawa.

Co jeść w ciąży?

Jeżeli kobieta, która zaszła w ciążę ma nadwagę, powinna zwrócić szczególną uwagę na swój jadłospis. W takiej sytuacji najlepiej wybrać się do dietetyka, który ułoży listę posiłków zgodnie z zapotrzebowaniem kalorycznym. To ważne, by przyszła mama nie przytyła zbyt wiele w obecnej ciąży, gdyż duża nadwaga jest niebezpieczna zarówno dla matki, jak i dla dziecka.
Jeżeli waga przed ciążą utrzymuje się w normie, to dieta kobiety ciężarnej powinna być po prostu zdrowa i zbilansowana.

Konkretne produkty

Zdrowa dieta to przede wszystkim węglowodany, odpowiednia ilość białka, żelaza i witamin. Podstawą jest również woda. Przyszła mama powinna pić około 2 do 3 litrów wody. Warto też sięgać po ziołowe herbatki oraz świeżo wyciskane soki warzywno owocowe. Lepiej odstawić na ten czas napoje gazowane, szczególnie te kolorowe.
Jedną z najważniejszych witamin z grupy B, które są niezastąpione w procesie powstawania i dzielenia komórek jest kwas foliowy, który ciężarna powinna przyjmować dodatkowo w postaci suplementów. A co z ciążowymi zachciankami? Na co można sobie pozwolić, a czego kategorycznie nie wolno jeść?

Ciężarne kobiety często miewają przeróżne zachcianki. I nie chodzi tutaj tylko o łączenie czekolad z kiszonymi ogórkami, ale o zajadanie się kilogramami ciastek z kremem, albo lodami z pudełka. Raz na jakiś czas można pozwolić sobie na coś niezdrowego, ale nie w tak ogromnych ilościach. Nie wpychaj w siebie niczego na siłę. Jedz powoli a szybko zauważysz, że Twój żołądek wcale nie jest tak pojemny, jak się Tobie wydawało.

Źródło: pl.freepik.com