Ćwiczenia na mięśnie kegla w ciąży - dlaczego warto je ćwiczyć?
Udostępnij Google News
Zdrowie

Ćwiczenia na mięśnie kegla w ciąży - dlaczego warto je ćwiczyć?

Aktywność fizyczna w zdrowej ciąży jest wskazana, a nawet obowiązkowa. Ćwiczenia na mięśnie kegla w ciąży nie tylko sprawią, że szybciej wrócimy no formy, unikniemy nietrzymania moczu, ale również zwiększymy swoją szansę na lekki poród siłami natury. Ich wykonanie jest dość proste, wymaga jednak świadomości swojego ciała. Jak prawidłowo wykonać ćwiczenia na mięśnie kegla w ciąży?

Czym są mięśnie kegla i dlaczego warto je ćwiczyć?

Mięsień Kegla otacza odbytnicę, pochwę oraz cewkę moczową. To bardzo ważny mięsień, który może ulec nadwyrężeniu podczas ciąży i porodu. Gdy jest napięty wówczas wszelkie narządy znajdują się na miejscu, w górze brzucha. Jeżeli wykonujemy ćwiczenia na mięśnie kegla w ciąży wówczas nie grozi nam problem nietrzymania moczu. Jednocześnie unikamy dużo poważniejszych schorzeń jak wypadanie macicy, czy pęcherza.

Dla tych, które się jeszcze zastanawiają, czy ćwiczenia mięśni Kegla pomagają? Spieszymy z odpowiedzią. Mięśnie Kegla pomagają w przypadku wielu wspomnianych schorzeń, jednak warto je wykonywać niezależnie do tego, czy jesteśmy w ciąży, planujemy ją lub pojawiło się dane schorzenie. Bowiem dobrze wyćwiczone mięśnie Kegla to również lepsza jakość życia seksualnego i profilaktyka w przypadku wspomnianego nietrzymania moczu. O czym warto wspomnieć, mięśnie Kegla powinni również ćwiczyć Panowie. Istnieje bowiem istotny związek na trasie mięśnie Kegla, przedwczesny wytrysk. Panowie, którzy mają problem, z tym że zanim dobrze zaczną już kończą, powinni również wykonywać ćwiczenia na mięśnie Kegla, wówczas problem powinien zniknąć.

Jak sprawdzić, czy mamy mocne mięśnie Kegla? - test

Jeżeli nie jesteśmy pewne, czy nasze mięśnie dna miednicy są odpowiednio mocne, warto wybrać się na wizytę do ginekologa lub fizjoterapeuty jeszcze przed planowaną ciążą. Możemy również wykonać test mięśni Kegla w domu. Wystarczy, że usiądziemy na dłoniach na podłodze lub innym twardym podłożu. Następnie należy kichnąć lub kaszlnąć. Jeżeli mięśnie są prawidłowo rozwinięte wówczas powinnyśmy poczuć jak się napinają, jeżeli nie ma żadnej różnicy już dziś zacznij ćwiczenia. Możemy też spróbować mocno zacisnąć pochwę, wówczas znacząco wyczuwalny powinien być ruch narządów z dołu do góry. Należy jednak pamiętać, że ćwiczenia na mięśnie kegla w ciąży i tak należy wykonywać. Każdy mięsień bowiem systematycznie niećwiczony, słabnie.

Ćwiczenia na mięśnie Kegla w ciąży, które możesz wykonać zawsze i wszędzie

Najprostszym ćwiczeniem mięśni kegla jest napinanie tych mięśni, oraz rozkurczanie podczas siedzenia, podróży, czy odpoczynku. Wystarczy wykonać dziesięć powtórzeń, trzy razy dziennie. Ćwiczenia na mięśnie Kegla w ciąży można również wykonywać z pomocą fizjoterapeuty. Należy również ćwiczyć dno miednicy po porodzie, nawet w połogu, należy jednak wówczas być dla siebie wyrozumiałą. Ćwiczenia pomagają wrócić szybko do formy oraz współżycia po porodzie.  Na rynku dostępne są też przyrządy, które mają pomagać w ćwiczeniach mięśni Kegla. Przydadzą się jednak one Paniom, które wcale nie są w stanie napiąć mięśni, czyli u tych, u których mięśnie te są skrajne słabe. Większość poradzi sobie bez nich. Są to baloniki, które możemy wprowadzić do ujścia pochwy i zaciskać je. Pomaga to przede wszystkim wyczuć mięsień. Ćwiczyć możemy również oddając mocz. Podczas sikania należy spróbować zatrzymać nagle strumień moczu, jeżeli nam się to uda puszczamy i dalej możemy wydalać swobodnie.

 

Udostępnij Google News Komentarze

Polecane dla ciebie