9 przyczyn bycia kiepskim pracownikiem w firmie

Kariera Niedziela, 3 listopada 2013
Oceń:
4 / 19 głosów
9 przyczyn bycia kiepskim pracownikiem w firmie

Temat ten ma pejoratywny wydźwięk, ale działa na umysł – jeśli nadal nie czujesz się doceniona w swoim miejscu pracy, jeśli wciąż słyszysz, że robisz coś „nie tak”, albo zwyczajnie dostałaś wypowiedzenie, to tutaj dowiedzieć się możesz dlaczego tak mogło się stać. Ta krótka lista przykazań, czego w pracy nie należy robić i jakim nie być powinna pozwolić Ci na polepszenie swojego życia zawodowego. Uwierz, że Twoja firma może być jeszcze z Ciebie dumna jako ze swojego najlepszego pracownika!

Oto 9 przyczyn bycia kiepskim pracownikiem:

1. Zły ubiór do kontekstu i sytuacji

Do pracy powinnyśmy ubierać się z pewnym kodeksem postępując również zgodnie z zasadami savoir vivre. W zależności od tego czego dotyczy nasza praca ubiór może być narzucony z góry – gdzie warto nagiąć się do podanych wskazówek – lub sami wybrać musimy, co w danej sytuacji będzie odpowiednie. Przy pracy z klientem wyglądać należy profesjonalnie i schludnie. Aby uzmysłowić sobie siłę i wagę dobrze dobranego stroju warto wybrać się do pierwszego lepszego banku – wszyscy pracownicy ubrani są pod pewną etykietę, jeśli znajdziemy kogoś odmiennego nie wzbudza on aż tak naszego szacunku.

2. Niezrozumienie pracy całego teamu

Pracując zespołowo należy mieć pojęcie całościowe o danym projekcie. Tylko w ten sposób nasza praca jednostkowa może być w pełni akceptowalna przez szefa i resztę zespołu. Przykładem takiej pracy jest programowanie zespołowe, gdzie poszczególne partie programów pisane przez inne osoby muszą się idealnie ze sobą komponować.

3. Spóźnianie się do pracy

Częste i nagminne spóźnianie się do pracy prowadzić może nawet do zwolnienia. Okazujemy tym samym swoje niezainteresowanie tematem i lekceważenie szefa oraz całej firmy.

4. Nieumiejętność organizacji swojej pracy

Złe wykonywanie poleceń, zbyt dużo czasu poświęconego na jedno zadanie, nieumiejętna organizacja czasu i miejsca pracy – również włączając w to nieporządek w pomieszczeniu, w którym pracujemy i na biurku – prowadzą do bardzo nieprzyjemnych scysji z przełożonymi.

5. Niesłuchanie rad i nakazów przełożonych

Niestosowanie się do rad przełożonych, które nie są zleconymi zadaniami ale rzeczami o których możemy zadecydować sami – jest pierwszym krokiem do utracenia pracy. Szefowie muszą podtrzymywać swój autorytet, wykonywanie ich poleceń wpłynie dobrze na postrzeganie naszej osoby.

6. Powolne działanie i wykonywanie poleceń

Mozolne wykonywanie powierzonych zadań i przeciąganie terminów oddawania raportów czy projektów może prowadzić do niemiłych rozmów z szefem. Pracownik, który dostaje tą samą pulę zadań, a wykonuje ją szybciej od nas będzie naturalnie milej widziany w firmie.

7. Nieumiejętność pracy w grupie i w pojedynkę

Bywa tak, że musimy pracować w pojedynkę – wtedy potrzebne są takie zalety jak umiejętność zorganizowania swojej pracy, dokładność, skrupulatność, wyciąganie wniosków i tak dalej. Z drugiej jednak strony możemy dołączyć również do grupy, która wspólnie pracować ma nad danym tematem – wtedy trzeba zmienić swoje myślenie o 180 stopni.

8. Przychodzenie do pracy niewypoczętym

Przychodzenie do pracy po nieprzespanej nocy, na kacu, czy po imprezie nie jest dobrym pomysłem. Jeśli przełożony zauważy, że któryś raz z rzędu jesteśmy w pracy żeby tylko „odbębnić” te parę godzin to z pewnością źle wróży to na naszą przyszłość w firmie.

9. Łączenie pracy zawodowej z życiem rodzinnym i osobistym

Pogaduszki w pracy i „niewinny” small talk przy automacie z kawą to świetny pomysł na poznanie swoich współpracowników oraz krótki odpoczynek. Nie warto jednak wdawać się w szczegółowe dyskusje o swoich problemach, rodzinie, związku, prosić innych o przysługi osobiste oraz również „obgadywać” innych współpracowników. W pracy wszyscy wszystko w końcu wiedzą o sobie, również osoba, o której dziś rozmawiasz, jutro może rozmawiać o Tobie...