Jak szybko zasnąć? Sposoby na zaśnięcie, gdy nie chce się spać
Udostępnij Google News
Zdrowie

Jak szybko zasnąć? Sposoby na zaśnięcie, gdy nie chce się spać

Jak szybko zasnąć – zapewne niejednokrotnie zadawałyście sobie to pytanie, nerwowo przekręcając się z jednego boku na drugi. Problemy z zasypianiem to bardzo uciążliwa, lecz dość powszechna dolegliwość. Nierzadko spowodowana przewlekłym stresem, szybkim tempem życia, czy też złymi nawykami żywieniowymi. Może mieć charakter przewlekły lub wstępować sporadycznie. Wyjaśniamy, co zrobić, żeby zasnąć, gdy nie chce się spać.

Problem z zasypianiem – zadbaj o detale

Na początek warto skupić się przede wszystkim na niewielkich szczegółach, które bardzo często są zaniedbywane. Sposoby na szybkie zasypianie mogą być bardzo skuteczne, ale zanim zaczniesz je stosować, to zadbaj o stworzenie odpowiednich warunków. Nie popełniaj błędów, które mogą być bezpośrednią przyczyną zaburzenia zasypiania. Oto lista rzeczy, o które musisz zadbać, jeśli chcesz szybko zasypiać i znacząco poprawić jakość Twojego snu.

czytanie przed zaśnięciem canva.com

Jak szybko zasnąć – zacznij od tego

  • Odłóż telefon, wyłącz komputer i nie patrz w ekran telewizora przed zaśnięciem (minimum 1 godzina przed położeniem się do łóżka). Niebieskie światło emitowane przez te urządzenia mocno spowalnia wydzielanie melatoniny, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie tzw. rytmu dobowego organizmu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem na przedsenny relaks jest po prostu przeczytanie kilku stron interesującej książki
  • Zjedz lekkostrawną i niskotłuszczową kolację – w innym wypadku organizm, zamiast wyciszyć się przed regeneracją, będzie zmuszony do intensywnej pracy w celu trawienia ciężkiego posiłku
  • Weź gorąco prysznic – strumień gorącej wody skutecznie rozluźni Twoje ciało po ciężkim i wyczerpującym dniu, co oczywiście pomoże w szybszym zasypianiu
  • Świeże powietrze w sypialni to podstawa – dlatego też zadbaj o regularne wietrzenie tego pomieszczenia. W okresie lata zachęcamy oczywiście do spania przy otwartym lub uchylonym oknie
  • Zioła dobre na zasypianie – filiżanka gorącego naparu z melisy, dziurawca lub kwiatu lawendy powinna wprowadzić Cię w stan ukojenia, a przecież stąd już niedaleka droga do głębokiego snu
  • Jak szybko zasnąć – sprawdzony i skuteczny sposób na zaśnięcie

    Metoda na szybki sen polega przede wszystkim na uregulowaniu oddechu, całkowitym rozluźnieniu ciała i uspokojeniu roztańczonych myśli. Na początku może być Ci trudno całkowicie okiełznać natłok zarówno ważnych, jak i tych mniej ważnych myśli, które mogą utrudniać wyciszenie niezbędne do zaśnięcia. Z czasem jednak nabierzesz doświadczenia, co przełoży się na skuteczniejsze panowanie nad umysłem. Jeśli interesuje Cię temat spania i zdrowego odpoczynku, to warto także zainteresować się zagadnieniem sen polifazowy.

    1. Połóż się na plecach i postaraj rozluźnić każdą część ciała. Zacznij od rąk, przez tułów po dolne kończyny. Wyobraź sobie, jak każda z części Twojego ciała bezwładnie zapada się w materac, a Ty chętnie się temu poddajesz
    2. Następnie skup się na oddechu. Postaraj się go zwolnić i utrzymać w tempie odpowiadającym – 3 sekundy wdech, 2 sekundy pauza, 3 sekund wydech. Wyobraź sobie, jak powietrze penetruje dziurki Twojego nosa i wypełnia każdy centymetr płuc
    3. Gdy uda Ci się wprowadzić w stan opanowanego oddechu, to przyszła pora na kolejny krok, a mianowicie – oczy. Z każdym wdechem zamykaj oczy, natomiast wydychając powietrze otwieraj je mniej więcej w tempie odpowiadających oddechowi (3-2-3). W tym momencie powinnaś być już bardzo rozluźniona i gotowa na szybkie zasypianie
    4. Ostatnim krokiem jest odliczani każdego wdechu i wydechu, lecz w kolejności od 100 do 0. Gdy skończysz, to powtórz odliczanie. Jest duże prawdopodobieństwo, że już przy 3 serii zaśniesz niczym noworodek
    Udostępnij Google News Komentarze

    Podobne tematy

    Polecane dla ciebie