Domowe sposoby na bezsenność.

Zdrowie Wtorek, 16 września 2014
Oceń:
4 / 16 głosów
Domowe sposoby na bezsenność.

Bezsenność przewlekła spowodowana jest z reguły czynnikami, na które nie mamy mocnego wpływu – leczyć ją można za pomocą terapii i specjalistycznych leków. Jednak jeśli problemy ze snem miewamy sporadycznie, lub od czasu do czasu – co zdarza się wszystkim, warto sprawdzić jakie naturalne, domowe sposoby pomogą nam z nią walczyć.

1. Ograniczenie używek

W walce z bezsennością pomoże ograniczenie spożywania alkoholu, palenia papierosów czy używania innych substancji psychoaktywnych. Na bezsenność wpływać mogą również niektóre przepisane nam leki, w celu ich czasowego odstawienia najlepiej skonsultować się ze swoim lekarzem lub z farmaceutą.

2. Dawka świeżego, mocnego powietrza

Na bezsenność świetnie działa dawka świeżego powietrza. Wyjdź na spacer, idź pobiegaj lub weź psa na długi wybieg. Możesz również poćwiczyć w domu, najlepiej przy otwartym oknie. Świeże powietrze podziała ożywczo i sprawi, że wieczorem poczujesz się szybciej sennie.

3. Śpij jedynie w nocy

W czasie dnia nie urządzaj sobie dodatkowych drzemek. Prawidłowa higiena snu polega na powstrzymywaniu się do zasypiania w ciągu dnia. Dzięki temu sen w nocy będzie o wiele lepszy, oraz dawać będzie większe poczucie wypoczęcia.

4. Kawie powiedz nie

Bezsenność zwalcza się, zwalczając jednocześnie uzależnienie od kawy. Działa ona pobudzająco i owszem – na krótki czas czujemy się lepiej, ale później i przy długotrwałym użyciu – powoduje problemy ze snem.

5. Sport i wysiłek fizyczny

Postaraj się w ciągu dnia wykonać chociaż parę czynności angażujących całe Twoje ciało. Uprawiaj ulubiony sport, albo oddaj się aktywnym czynnościom domowym – sprzątaj lub odkurzaj. Odpowiednia dawka wysiłku fizycznego sprawi, że wieczorem będziesz bardziej skora do szybszego położenia się spać.

6. Pobudzenie i wyciszenie

Przed planowanym snem poczytaj książkę, poćwiczyć jogę, wykonuj ćwiczenia relaksujące lub słuchaj relaksującej muzyki. Nie graj w gry komputerowe oraz nie oglądaj telewizji. Pobudzające zajęcia sprawią później problem z zaśnięciem.

7. Gorąca kąpiel dobra na dobry sen

Przed snem weź gorącą, relaksującą kąpiel po całym dniu ciężkiej pracy. Użyj do kąpieli olejków zapachowych albo specjalnej soli, która ukoi zmysły i ciało. Polecane zapachy to takie, które są nie za mocne, ale mają działanie uspokajające. Używaj środków o zapachu lawendy, oliwki czy o zapachu morskim.

8. Odpowiednia dieta

Przed snem nie wolno spożywać zbyt obfitych posiłków. Szczególnie unikać należy posiłków smażonych i ciężkostrawnych. Pełny żołądek utrudni zaśnięcie. Jeśli czujemy ssanie w żołądku i nie możemy zasnąć, warto przegryźć coś słodkiego lub zjeść pełne w witaminy owoce – jabłko lub parę winogron czy śliwek.