Problem akceptacji własnego wyglądu - 10 sposobów, aby pomóc sobie polubić siebie
Udostępnij Google News
Psychologia

Problem akceptacji własnego wyglądu - 10 sposobów, aby pomóc sobie polubić siebie

Większość kobiet w dzisiejszym świecie ma duży problem z zaakceptowaniem swojego wyglądu. Co rusz znajdujemy nowe mankamenty, które według nas całkowicie nas oszpecają. Dzieje się tak głównie chyba z jednego względu. Masowa kultura pokazuje obecnie kobietę, jako super chudą modelkę, z toną makijażu, przepięknymi długimi włosami, zawsze szczęśliwą, zawsze „ponętną”.

Również mężczyźni przyzwyczaili się do tego widoku w telewizji, Internecie czy na billboardach. Patrząc na te wymysły grafików obsługujących Photoshopa nie trudno zarzucić sobie, że nie jest się idealną. Jak więc pomóc sobie zaakceptować siebie?

Sposoby na samoakceptację

1. Choć jest to trudne, to po pierwsze, należy przestać porównywać się z innymi, a przede wszystkim zaś z kobietami upiększonymi na okładkach gazet czy na zdjęciach w Internecie.

2. Jeśli mamy znajomego fotografa lub grafika, poprośmy go o chwilkę czasu zarezerwowanego specjalnie dla nas. Oddajmy się sesji w całości i niech grafik zrobi wszystko tak, jak zawsze – czyli niech odpowiednio „upiększy” zdjęcia. Czy teraz widzisz różnicę? Jesteś bardzo ładna!

3. Wydaje Ci się, że jesteś za gruba, tu i ówdzie zbyt dużo kochanego ciała? Zamiast się tym zamartwiać, to po prostu zacznij ćwiczyć, zapisz się na siłownię, albo zacznij stosować dietę. Daj sobie na to miesiąc czasu. Od razu zauważysz różnicę, a wszystkie kompleksy odejdą w niepamięć.

4. Porozmawiaj o swoich problemach z partnerem. Z pewnością bardzo szybko wyrzuci Ci on z głowy wszelkie przemyślenia na temat swojego wyglądu. Dla niego jesteś najpiękniejsza.

5. Nazwij wszystkie swoje problemy, spisz na kartce wszystkie rzeczy, które Ci się w Tobie nie podobają. Następnie przy każdym z punktów zapisz, w jaki sposób mogłabyś to poprawić. A później po prostu zacznij to robić!

6. Zacznij zdrowo się odżywiać, a przynajmniej pół godziny dziennie spędzaj na ćwiczeniach. Zarówno jedna, jak i druga czynność zwiększa w organizmie poziom endorfiny. Poczujesz się ze sobą po prostu lepiej.

7. Spróbuj walczyć z perfekcjonizmem. Nikt nie jest perfekcyjny i idealny, nigdy nie będzie. Musisz przyjąć tą naukę, zaakceptować to i siebie. Jesteś taka, jaka jesteś – i tylko wtedy jesteś naprawdę piękna.

8. Często myśl o sobie, jako o kimś atrakcyjnym. Wmawiaj to sobie codziennie, przekonuj samą siebie, uśmiechaj się do siebie i żartuj. W końcu naprawdę zaczniesz tak myśleć, gwarantowane! Często się uśmiechaj i pamiętaj, aby być szczęśliwą. Uśmiech również działa, jak lek – na początku na siłę, a później naprawdę zaczniesz być bardziej zadowoloną z życia.

9. Poświęć czas tylko dla siebie. Zrób sobie chociaż raz w tygodniu wieczór tylko dla Ciebie i Twojego ciała. Aromatyczna kąpiel w olejkach, krem SPA, dobra, nastrojowa muzyka i świece. Przejrzyj się w lustrze, kiedy będziesz wypoczęta i wyciszona. Znajdź wszystkie swoje dobre strony, zapisz je i zawsze wracaj do tych refleksji, jeśli poczujesz się mniej pewną siebie.

10. Zróbcie sobie z przyjaciółkami wieczór szczerości i wzajemnej adoracji. Niech każda z Was wypisze na kartce po 3 rzeczy, które uważa za ładne w drugiej osobie, oraz 3 rzeczy, których sobie nawzajem zazdrościcie. Dzięki temu łatwo zauważysz swoje dobre zalety, które być może pozostawały dla Ciebie w ukryciu. Jeśli wszyscy zauważają, że coś jest w Tobie piękne, to jak Ty możesz tego nie widzieć!

Agnieszka

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie