1. Dobry strój i maniery
Ubieraj się schludnie i dopasowanie. Dbaj o swój wygląd zewnętrzny. Nie maluj się zbyt wyzywająco, ale podkreśl w sobie to, co najlepsze. Staraj się zawsze być uśmiechnięta i swobodna. Pokazując innym swoje rozluźnienie i dystans, pokazujesz swój profesjonalizm. Dbaj również o swoje maniery, szczególnie wśród obcych Ci ludzi, jeśli pracujesz z kolegami to wiadomo, że możecie pozwolić sobie na więcej.
2. Szkolenia
Jeśli Twój pracodawca zarządza nieprzymusowe szkolenia na jakiś temat, bądź pierwszą osobą, które się na nie zapisze. Są one zazwyczaj płatne, poznasz przy okazji innych ludzi i swoich współpracowników. Nawet jeśli temat szkolenia, jak i ono samo wydają się nudne to będzie to dobra karta przetargowa dla szefostwa w sprawie Twojego awansu czy podwyżki. Pokaże, że wciąż chcesz się kształcić, że jesteś otwarta na nowe doświadczenia i masz ambicję.
3. Nie spóźniaj się
Staraj się nie spóźniać do pracy, na spotkania biznesowe lub spotkania z szefem. Postaraj się również w dobrym czasie oddawać wszelkie plany, zakładki, projekty czy dokumenty, których się od Ciebie wymaga.
4. Bądź wyrozumiała dla podwładnych
Jeśli masz „pod sobą” jakieś osoby staraj się być dla nich wyrozumiała i uprzejma. W ten sposób zyskasz aprobatę i sympatię otaczających Cię ludzi, a tutaj już tylko krok od przekazania choćby w plotkach szefowi Twojej postawy. Traktuj innych tak, jak sama chciałabyś być traktowana przez swojego pracodawcę.
5. Wykaż zainteresowanie
Jeśli jakiś projekt wymaga pozostania w pracy w nadgodzinach, ale tylko dla chętnych – zrób to. Zwłaszcza jeśli jest to praca z Twoim szefem, niech zauważy, że to właśnie Tobie z całej grupy najbardziej zależy.
6. Staraj się być coraz lepsza w tym co robisz
Staraj się wciąż zdobywać wiedzę na temat wykonywanej przez Ciebie pracy. Postaraj się również z zadania na zadanie wykonywać je lepiej, poprawniej i bardziej schludnie. To z pewnością nie umknie Twoim pracodawcom – zobaczą, że nie osiadłaś na laurach, ale wciąż starasz się coś poprawić w swojej pracy – a więc można Ci zaufać i dać trudniejsze zadania do wykonania.