Jak być bardziej zorganizowanym i przestać się spóźniać
Naukę punktualności można podjąć w każdym wieku, organizacji również – a to pozytywnie i znaczącą może wpłynąć na stosunki w pracy, w domu i towarzyskie. Według niektórych lekarzy istnieje również oddzielne zaburzenie zwane „chronicznym spóźnianiem się” a wywołane jest przez nieprawidłowości w budowie i funkcjonowaniu mózgu, dokładnie tej części, która rzekomo odpowiadać ma również za ADHD. Pacjenci tacy zwyczajnie nie potrafią dobrze mierzyć i oceniać czasu, dlatego cały czas i wszędzie się spóźniają!
Reklama
Na podobne schorzenie cierpi Brytyjczyk Jim Dunbar, jednak niektórzy specjaliści nie zgadzają się z tą diagnozą. Tak więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda Ci się przezwyciężyć ten niezbyt ładny zwyczaj i nauczyć się dobrze organizować swój czas.
Oto kilka porad:
1. Spis swoich problemów i planowanie dnia
Dokonaj spisu problemów przez które zdarzyło Ci się gdziekolwiek spóźnić. Następnie przenalizuj listę pod kątem tego, które z nich będzie Ci najłatwiej poprawić albo całkowicie wyzbyć się złych nawyków. Jeśli zauważysz, że coś codziennie zajmuje Ci więcej czasu niż powinno – np. poranne mycie głowy i włosów. Możesz postarać się by niektóre czynności przenieść na wieczór dnia poprzedniego. W ogóle warto z wyprzedzeniem planować na następny dzień, aby jak najszybciej móc „zebrać się” i wyjść kiedy czeka na nas ważne spotkanie: wcześniej uprasować koszulę, skompletować strój itd..Reklama
2. Określenie czasu na poranną toaletę i dojście na autobus
Określ maksymalny czas jaki potrzebny Ci jest aby rano przygotować się do wyjścia. Policz również jak długo musisz iść na swój autobus lub jeśli dojeżdżasz swoim samochodem na to jak długo zajmie Ci dojazd do Twojego miejsca spotkania, pracy itd.. Być może rano są u Ciebie większe korki w niektórych rejonach, do których musisz dojechać – weź to pod uwagę.3. Nastawianie budzika o dobrej godzinie
Nastaw swój budzik na 20 minut przed tym jak musisz wstać. Wykorzystaj ten czas na drzemkę i „dobudzenie się”. Dzięki temu nie będziesz tego robiła w czasie przeznaczonym już na inne zadania przygotowawcze do wyjścia z domu.4. Rozpiska z odjazdami autobusów, tramwajów i kolei
Wydrukuj sobie cały plan odjazdów autobusów, tramwajów czy kolei, którymi podróżujesz. Unikniesz w ten sposób problemu wychodzenia z domu bez przygotowania „na farta” albo szybkiego szukania rozkładu w Internecie czy komórce – Internet zawsze może paść, a wtedy spóźnienie gotowe!5. Godziny chodzenia spać
Ustal sobie godzinę, o której będziesz kłaść się spać. To najlepszy sposób na ustawienie swojego zegara biologicznego i łatwe poranne wstawanie. Pamiętaj, że dorosły potrzebuje około 7-9 godzin snu w ciągu nocy (w zależności od jednostki, może akurat Ty potrzebujesz mniej lub więcej).Reklama
Wydawcą zaradnakobieta.pl jest Digital Avenue sp. z o.o.
Obserwuj nas na
Udostępnij artykuł
Polecamy
Następny artykuł
Czytaj więcej
Poznaj najlepsze sposoby organizacji czasu. Radzimy
Obecnie umiejętność skutecznej organizacji czasu stała się nie tylko pożądana, ale wręcz konieczna. Lista Twoich obowiązków, zadań i nieprzewidywalnych wyzwań wzrasta nieproporcjonalnie do czasu, którym dysponujesz? Poznaj sposoby, dzięki którym będziesz lepiej planować każdy dzień, a także skutecznie wyznaczać priorytety w życiu zawodowym i osobistym.
Jak znaleźć czas przy dziecku — 7 trików. Znasz je?
Nie wiesz, w co włożyć ręce, a dziecko nieustannie domaga się Twojej uwagi? Czujesz, że jeszcze chwila to wybuchniesz, albo oszalejesz? Na domiar złego, ciągle słyszysz, że to wszytko kwestia organizacji (nieprawda) i jak się chce, to wszystko da radę zrobić (jeszcze większa nieprawda). Odetchnij i sprawdź poniższe sposoby. Powinny ułatwić Ci życie.
Jak wyznaczać priorytety i listy rzeczy, które należy wykonać ?
Żyjemy szybko, często w pośpiechu i nie na czas wykonujemy różne ważne czynności. To zaś sprzyja nadmiernemu stresowi, depresji i ogólnie złemu samopoczuciu. Również wpadamy często w sidła prokrastynacji – czyli odkładaniu wszystkiego na później. Czasem zwyczajnie jakieś zadanie nas przytłacza swoim ciężarem, czasem jest zbyt trudne do wykonania, czasochłonne albo zwyczajnie nie chce nam się go wykonywać.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
© 2024 ZaradnaKobieta.pl