20 sposobów na aktywność fizyczną dla leniwych
Udostępnij Google News
Zdrowie

20 sposobów na aktywność fizyczną dla leniwych

Każda kobieta marzy o idealnej sylwetce. Czasem dręczy nas pytanie czy nie możemy skupić się wyłącznie na odpowiedniej diecie i darować sobie uprawianie sportu. Wynika to z nadmiaru obowiązków, jak również naszego lenistwa. Manifestuje się ono głównie w chłodnych porach roku. Wolimy posiedzieć przed telewizorem niż pójść na spacer gdy za oknem pada śnieg. Jednak aby nasze odchudzanie było skuteczne a jego efekty utrzymały się przez długi czas konieczne jest również regularne „ruszanie się”. Jak więc ćwiczyć jeśli jesteśmy leniwi? Jakie są sposoby aktywności dla osób, którym się zwyczajnie nie chce? Oto kilka rad.

1. Krótki spacer

Nie jest powiedziane, że to nie wystarczy. Nie musimy spędzać godzin na siłowni aby ćwiczyć. Wystarczy codzienny półgodzinny spacer. Możemy się starać aby był stopniowo coraz bardziej intensywny. Wychodźmy chociaż na pół godziny dziennie. Początkowo będzie to dla nas problematyczne, będzie brakować motywacji jednak z czasem stanie się naszym nawykiem.

2. Schody

W twoim bloku i miejscu pracy jest winda z której regularnie korzystasz? Nie stracisz wiele czasu jeśli zamiast tego postanowisz codziennie wchodzić i schodzić po schodach. A ruch będzie dobrze wpływał na twoją tuszę, samopoczucie jak również zdolność koncentracji w pracy.

3. Taniec

Wiele osób nie lubi siłowni, biegania czy basenu. Może w takim razie odpowiednim rozwiązaniem będzie taniec. Można zapisać się na zajęcia, na których zawrzemy nowe znajomości, a w ich trakcie do ruchu będą pobudzane wszystkie partie naszego ciała.

4. Joga

Cieszy się coraz większą popularnością. Ćwiczenia są skuteczne dla odchudzania jak również dla zachowania pełnej sprawności. Zapisanie się na zajęcia będzie bardzo przyjemne, bo poznamy nowe osoby jak również istnieje realna szansa że zakochamy się w tym sporcie i nie będziemy chciały w niego rezygnować, a nasze lenistwo odejdzie w niepamięć.

5. Mycie samochodu

Można zrobić to samemu na myjni ręcznej. Nie jest to regularne ćwiczenie jednak kolejna okazja do ruchu i nie pozostawania biernym. Przez co będziemy czuć się lepiej.

6. Gra w kręgle

To świetna okazja i sposób na spędzenie czasu z przyjaciółmi a jednocześnie doskonała forma ruchu.

7. Gry na konsoli z kontrolą ruchów

Biegi przez płotki, boks, taniec… Co tylko chcemy. Każdemu skojarzy się to z dobrą zabawą. Jednak gdy silnie zaangażujemy się w ukończenie konkurencji i wygraną możemy się naprawdę nieźle spocić i zaangażować do ruchu niemal wszystkie partie naszego ciała. To sposób na poruszanie się bez konieczności opuszczania mieszkania w chłodne dni.

8. Koszenie trawnika

Jeśli masz przydomowy ogródek to wszelkie prace w nim takie jak koszenie trawy, pielenie czy zimą odśnieżanie warto wykonywać samodzielnie. Będzie to motywacja to ruchu i zaoszczędzenia pieniędzy na podnajmowaniu kogoś, kto zrobiłby to za nas.

9. Spacer z psem

Jeśli nie lubisz samotnych spacerów możesz adoptować psiaka ze schroniska. Będzie ci niezwykle wdzięczny, będzie pokazywał swoją miłość na każdym kroku, a dodatkowo stworzysz konieczność wychodzenia z domu na spacery. Możesz wówczas chodzić co najmniej 30 minut do godziny. A twoje samopoczucie znacznie się poprawi.

10. Gra w piłkę, w ping-ponga

Można wybrać się ze znajomymi i zaplanować aktywne spędzanie czasu. Podczas dobrej zabawy z przyjaciółmi szybko zapomnisz o lenistwie, zmęczeniu.

11. Zimowa frajda

Narty, sanki czy deska. Istnieje wiele możliwości. Tak wiemy, że jest zimo. Jednak gdy zaczniesz zjeżdżać z górki, po czym znów się na nią wdrapywać to już po kilku minutach chłód przestanie przeszkadzać i zaczniesz zwracać uwagę jedynie na świetną zabawę.

12. Shoping

Ulubioną rozrywką wielu pań jest chodzenie po sklepach. Gdy na dworze zimno, a nam nie chce się wyściubiać nosa za drzwi, to chodzenie po centrum handlowym wydaje się najlepszą alternatywą. Nie jest to wymarzona forma ruchu, jednak lepiej pochodzić po sklepach niż siedzieć w domu z pilotem.

13. Codzienne zakupy

Jeśli każdego dnia wychodzisz do sklepu po niewielkie zakupy to nie korzystaj z samochodu. Nawet jeśli jest on oddalony o kilometr to będzie to wymarzony spacer a chleb i mleko nie będą aż tak ciężkie żebyś nie dała rady z nimi wrócić.

14. Tenis/ squash

Ponoć idealna dyscyplina dla leniwych. Wiele osób udowadnia, że już po kilku treningach tak zakochało się w tym sporcie, że nie chce nigdy z niego rezygnować. Polecamy więc spróbować.

15. Pływanie

Basen jest nie tylko aktywnością fizyczną, to również forma relaksu i odpoczynku. A jego zdecydowanym plusem jest, że angażuje wszystkie mięśnie przy jednoczesnym odciążeniu stawów. Jest więc niezwykle zdrowy. Daje możliwość zachowania pięknej sylwetki i jednocześnie utrzymania zdrowego ciała na długie lata. Obecnie mamy możliwość udania się do jednego z większych parków wodnych. Możemy tam ruszać się w wodzie na różne sposoby, a trening zakończyć w jacuzzi lub saunie. Idealne i relaksujące nawet zimą.

16. Zabawa z dziećmi

Jeśli masz dzieci to staraj się wpoić im miłość do ruchu. Pozytywnie wpłynie to na ich zdrowie i nawyki w dorosłym życiu. Wystarczy chodzić razem na spacery. Świetnie sprawdzają się jednak wspólne wypady na plaże latem, a zimą wyjście na sanki lub po prostu do ogrodu ulepić bałwana.

17. Łyżwy

Zimą nie chce ci się ruszać z fotela. Spróbuj jednak zaryzykować i wybrać się na łyżwy. To gwarantowana świetna zabawa, idealny sposób na spędzenie wolnego czasu, zarówno samemu jak i w gronie przyjaciół.

18. Nordic walking

Tą formę ruchu poleca się zwykle osobom aktywnym, jako alternatywę dla zwykłych spacerów. Gdyż zastosowanie kijków pozwala na zaangażowanie większej ilości mięśni przy jednoczesnym odciążeniu stawów. Warto jednak spróbować nawet jeśli należymy do osób leniwych, gdyż może się okazać, że ułatwiają nam one zwykły spacer i sprawiają, że jest znacznie przyjemniejszy.

19. Droga do pracy

To duże wyzwanie dla osób leniwych, jednak pozwala zrezygnować z codziennych nużących ćwiczeń. Jeśli odległość twojego miejsca pracy od domu nie jest bardzo duża, a wynosi np. kilometr czy dwa staraj się pokonywać ją pieszo i rezygnować z pomocy komunikacji. Motywacja bywa ciężka do osiągnięcia, jednak bardzo szybko wpada się w nawyk takiego zachowania. A dodaje ono nam sporo energii. Czujemy się również szczęśliwsi.

20. Ćwiczę wszędzie

Chodzi o napinanie mięśni, trzymanie ich w taki sposób a następnie rozluźnianie. Można tak angażować wszystkie partie ciała, niemal w każdej sytuacji. Dzięki temu nie siedzimy bezproduktywnie przed telewizorem lub nie stoimy bezczynnie w sklepowej kolejce tylko odpowiednio wykorzystujemy czas. Oczywiście aby schudnąć konieczna jest znacznie większa aktywność, ale często ważne są dla nas nawet pojedyncze kalorie spalone w ten sposób. Jednocześnie poprawiamy ukrwienie, elastyczność i sprężystość mięśni i dbamy o piękny wygląd naszego ciała.

Nikt z nas nie jest całkowicie leniwy. Często rezygnujemy z różnych aktywności bo brak nam motywacji. Jej uzyskanie bywa trudne do osiągnięcia. Jednak jeśli już ją zdobędziemy to wyniki i postępy będą nas napędzać do dalszej pracy. Powodzenia.

Marta

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie