3 sposoby na szybki i zdrowy obiad
Udostępnij Google News
Kuchnia

3 sposoby na szybki i zdrowy obiad

Tempo dzisiejszego świata jest ogromne. W pogoni za codziennymi sprawami i obowiązkami nie mamy czasu już niemal na nic. Nawet na spokojny posiłek,  a o jego samodzielnym przygotowaniu już nie wspominając. Z tego powodu wielu z nas decyduje się na jedzenie na mieście. Jednak nigdy nie mamy pewności czy to co otrzymamy będzie świeże, zdrowe i przygotowane z wartościowych składników.

Samodzielne zrobienie obiadu nie musi pochłonąć aż tak wiele czasu jak się nam wydaje. Istnieje kilka sposobów i przepisów dzięki, którym zawsze przygotujemy w krótkim czasie zdrowy i domowy obiad. Dzięki temu zaoszczędzimy i  będziemy mieć pewność, iż to co jemy jest zdrowe. Idealnym pomysłem dla zapracowanych może być zakup parowaru, który dosłownie gotuje za nas podczas gdy my zajmiemy się innymi rzeczami.

  1. Kurczak na parze z ryżem i warzywami

Składniki : pojedyncza pierś z kurczaka, puszka brzoskwiń, kawałek żółtego sera, przyprawa do mięs lub do kurczaka, torebka ryżu, brokuły, marchewka.

Przygotowanie : to danie dla osób korzystających z parowaru. Najpierw myjemy mięso i kroimy na mniejsze kotlety, doprawiamy wybraną przyprawą do mięsa. Ser kroimy w plastry i otwieramy puszkę brzoskwiń. Przygotowujemy kawałki folii aluminiowej, na każdym układamy kawałek mięsa, plasterek sera oraz kawałek brzoskwini (połówka lub ćwiartka). Zawijamy i wkładamy do urządzenia. Na drugim poziomie wkładamy pojemniczek do gotowania produktów sypkich z ryżem, a dookoła niego różyczki brokuł oraz plasterki marchewki. Ustawiamy czas i upewniamy się, ze uzupełniliśmy wodę. Wystarczające będzie 40-50 minut. Idziemy zająć się swoimi sprawami i przychodzimy gdy obiad jest gotowy.

  1. Spagetti z tuńczykiem

Składniki : makaron (wedle uznania), puszka tuńczyka w sosie własnym, zielone oliwki, pomidorki koktajlowe, kawałek sera (najlepiej pasuje parmezan, ale może być zwykły żółty ser), ząbek czosnku, ulubione zioła, pieprz.

Przygotowanie : makaron gotujemy i odcedzamy. Go garnka wlewamy niewielką ilość oliwy i pokrojony w plasterki czosnek (można dodać odrobinę cebuli i z nią podsmażyć jeśli lubimy). Następnie dodajemy pokrojone na ćwiartki pomidorki koktajlowe i chwilę dusimy. Dodajemy odsączonego tuńczyka i dokładnie mieszamy. Na koniec wsypujemy oliwki pokrojone w plasterki lub w całości wedle uznania, doprawiamy ulubionymi ziołami oraz pieprzem. Mieszamy z makaronem. Na talerzu posypujemy startym serem.

  1. Piersi z kurczaka z boczkiem, jabłkami i porem

Składniki : pierś z kurczaka, kilka plasterków wędzonego boczku, 2 twarde jabłka, sok z ½ cytryny, 2 pory (białe fragmenty), natka pietruszki, łyżka masła, 3 łyżki kwaśnej śmietany (min 12%), 1 łyżka cukru, sól, łyżka oleju.

Przygotowanie : Pory kroimy na cienkie paseczki, jabłka na ósemki i spryskujemy sokiem z cytryny, Natkę pietruszki drobno siekamy. Mięso myjemy i osuszamy, kroimy wzdłuż na kawałki. Blachę smarujemy olejem. Na desce układamy paski boczku na nich mięso, doprawiamy pieprzem ewentualnie solą i zawijamy mięso boczkiem niczym roladki. Kładziemy na blasze. Obok układamy jabłka i delikatnie posypujemy je cukrem. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni i wstawiamy blachę na 10-12 minut. Boczek musi być mocno chrupiący a z mięsa wypływać jasny płyn po nakłuciu. Na patelni rozpuszczamy masło i wsypujemy por, lekko solimy i podsmażamy aż się zeszklą. Zdejmujemy z ognia i dodajemy natkę pietruszki i śmietanę po czym dokładnie mieszamy. Blaszkę wyjmujemy i układamy pory pomiędzy mięsem a jabłkami. Wstawiamy z powrotem do piekarnika na około 5 minut aż końcówki pora zaczną się przypalać. Podajemy z ziemniakami, ryżem lub kaszą.

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie