Zatrzymanie wody w organizmie - co robić?
Udostępnij Google News
Zdrowie

Zatrzymanie wody w organizmie - co robić?

Czujesz się opuchnięta i nie wiesz jaka jest tego przyczyna? Być może zatrzymała Ci się woda w organizmie! Przypadłość ta ostatnimi czasy jest bardzo częsta, zwłaszcza pod koniec cyklu menstruacyjnego. Przyczyny mogą mieć też inne podłoże, zwłaszcza jeśli taki stan rzeczy utrzymuje się przez dłuższy czas. Wtedy należy wykonać dodatkowe badania. Jednak jeżeli borykasz się z tym problemem zwłaszcza z przyczyn typowo kobiecych, dowiedz się po jakie produkty sięgać, a jakich unikać, żeby pozbyć się nadmiaru wody z organizmu i niechcianej opuchlizny.

  1. WODA! Tak, to nie żart. Być może na pierwszy rzut oka wydaje Ci się to niezrozumiałe, jednak aby pozbyć się nadmiaru wody z organizmu, musimy pić dziennie przynajmniej 2 litry wody mineralnej.
  2. Uzupełniaj witaminy. Przede wszystkim witaminy A oraz C, ponieważ to one odgrywają dużą rolę w redukcji zatrzymanej wody.
  3. Odstaw sól. Swoje potrawy traktuj innymi przyprawami czy aromatycznymi ziołami. Sól powinna zostać wrogiem numer jeden, jeśli chodzi o osoby, które cierpią na comiesięczną opuchliznę. Jeżeli nie jesteś w stanie całkowicie z niej zrezygnować, przynajmniej ogranicz jej ilość.
  4. Podobnie zrób z alkoholem! Podczas zbilansowanych diet redukcyjnych, polecane jest całkowite odstawienie alkoholu i nie bez powodu! Powoduje on zatrzymanie wody, przez co także przybranie na wadze i zwiększenie obwodów.
  5. Zdrowe odżywianie, o którym teraz mówią dosłownie wszyscy, ma swoje plusy na wielu płaszczyznach. Jeśli zdecydujesz się na spożywanie zdrowych posiłków 4-5 razy dziennie, co 3-4 godziny, nie będziesz miała problemu z pozostającym w organizmie nadmiarem wody.
  6. Wprowadź do swojej diety produkty moczopędne. Są nimi: żurawina, borówka, agrest, kapusta, gruszka czy truskawka.

Źródło zdjęcia: www.pixabay.com

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie