Dietetyczne super połączenia
Udostępnij Google News
Kuchnia

Dietetyczne super połączenia

W naszej diecie są produkty, które chętnie ze sobą łączymy. Niektóre z nich tworzą pary dobre dla naszego zdrowia, zaś inne lepiej jadać osobno. Dziś kilka słów o super parach, które warto mieć w swoim menu.

Gotowana marchew i masło

Jednym z najważniejszych składników znajdujących się w marchewce jest prowitamina A czyli beta-karoten. Substancja ta wpływa pozytywnie na nasz wzrok a także nadaje skórze piękny kolor. Aby prowitamina A znajdująca się w marchewce mogła zostać w pełni wykorzystana należy podać warzywo z niewielką ilością tłuszczu. Stąd połączenie masła i gotowanej marchewki jest idealne nie tylko ze względów smakowych.

Kiełbasa z chrzanem

Chrzan jest najlepszym dodatkiem do kiełbasy. Ta ostra przyprawa ułatwia i przyspiesza proces trawienia tłuszczy i spalania kalorii z nich powstałych. Dzięki łączeniu tłustej kiełbasy z chrzanem znacznie zmniejsza się niebezpieczeństwo związane z problemami żołądkowymi.

Papryka i fasola

Warzywa strączkowe są bogate w żelazo. Niestety pierwiastek te występuje w formie trudno przyswajalnej. Zmienia się to, gdy w potrawie wraz fasolą jest warzywo z dużą ilością witaminy C np. papryka. Dzięki takiemu połączeniu do organizmu trafia witamina C wzmacniająca odporność i żelazo niezbędne do produkcji hemoglobiny.

Kapusta kiszona i oliwa

Kapusta kiszona jest bogata m.in. w witaminę B12, która wzmacnia naszą odporność na stres. Oliwa dodana do surówki z kiszonej kapusty ułatwia przyswajanie witaminy i wzmacnia jej działanie.

Razowiec z czosnkiem

Pieczywo razowe jest bogate w żelazo i cynk. Oba te mikroelementy znacznie lepiej są przyswajane przez organizm w towarzystwie związków siarkowych. Dlatego dobrze jest do kanapki z razowca dodać masło czosnkowe. Taki zestaw nie tylko poprawia przyswajanie żelaza i cynku, ale również wzmacnia odporność organizmu.

Kawa z cukrem

Kiedy brakuje Ci sił i energii koniecznie sięgnij po filiżankę kawy. Zawarta w kawie kofeina w połączeniu z pochodzącą z cukru glukozą pobudza i dodaje energii. Nie warto więc zupełnie rezygnować ze słodzenia tego napoju, nawet w celach dietetycznych.

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie