5 sposobów na dietetyczny deser

Kuchnia Piątek, 27 grudnia 2013
Oceń:
4 / 11 głosów
5 sposobów na dietetyczny deser

Większość kobiet przez całe życie jest na diecie. Uparcie dbamy o sylwetkę i niezwykle rzadko, albo wręcz wcale, pozwalamy sobie na „słodki grzeszek” w postaci czekolady czy lodów. Czy zastanawiałyście się kiedyś jak zrobić deser, który będzie zdrowy, niskokaloryczny, a jednocześnie słodki i smaczny? Otóż jest to możliwe. Wykorzystujmy owoce i jogurty, szukajmy do nich dodatków i nie rezygnujmy z słodkiego smaku nawet na diecie.

Poniżej przygotowaliśmy dla was 5 propozycji naszych ulubionych „lekkich jak piórko” deserów:

1. Deser jogurtowy - Do przygotowania deseru potrzebne będą ulubione owoce (latem możesz kupić świeże a zimą mrożone) – świetnie sprawdza się borówka amerykańska, malina, truskawka, jagoda, zimą ze świeżych owoców mandarynki. Do tego zaopatrzmy się w dobry jogurt naturalny oraz opakowanie herbatników. Te ostatnie kruszymy na dno miseczki, zasypujemy owocami i na wierzch wylewamy jogurt naturalny. Można jeszcze dodać na samą górę wiórki kokosowe, migdały lub muesli.

2. Deser kawowy - Niezbędne będzie opakowanie owsianki ze śliwką, 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej, kilka łyżek jogurtu ze zbożami, ½ łyżeczki cukru (niekoniecznie). Kawę i cukier w miseczce zalewamy łyżką wrzątku i mieszamy aż się rozpuści. Dodajemy przygotowaną kawę do jogurtu i dokładnie mieszamy. Do pucharka wykładamy porcję jogurtu, na to warstwę owsianki i tak na przemian. Z wierzchu można posypać odrobinę kawą i ułożyć listek melisy.

3. Muesli z owocami – do miseczki wsypujemy 2 łyżki muesli. Przygotowujemy owoce – poziomki maliny po około 1 łyżce myjemy i osuszamy, obieramy i kroimy w kosteczkę pół jabłka. Gotowe owoce dosypujemy do muesli i delikatnie mieszamy, dodajemy cynamon do smaku. Przed podaniem całość posypujemy łyżką miodu.

4. Mix owocowy z marchewką – jabłko bez obierania ze skórki kroimy w większą kostkę, pomarańczę obieramy, i usuwamy białe błonki po czym również kroimy w kostkę. 1 marchewkę obieramy i kroimy w cienkie paseczki. Składniki delikatnie ze sobą mieszamy. Całość posypujemy kardamonem oraz cukrem wanilinowym. Delikatnie ale dokładnie mieszamy, skrapiamy cytryną, na wierzch dodajemy niewielką ilość posypki czekoladowej.

5. Kokosowe kuleczki – 50 gram wiórek kokosowych, 150 gram otrębów owsianych, 30 gram cukru wanilinowego, 150 gram jogurtu naturalnego oraz 1 jajko. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy ze sobą w misce. Na blasze rozkładamy papier do pieczenia. Z masy tworzymy kulki wielkości mniej więcej orzecha włoskiego i układamy na papierze. Wstawiamy do piekarnika, temperatura 200 stopni C, około 15 minut. Z podanych składników wyjdzie mniej więcej 20-25 kuleczek.

Marta