6 ważnych powodów, dla których warto jeść rzeżuchę

Zdrowie Wtorek, 31 stycznia 2017
Oceń:
4 / 98 głosów
6 ważnych powodów, dla których warto jeść rzeżuchę

Rzeżucha jest rośliną, która ma wielką moc, ale większość ludzi nie ma jej jeszcze w swoim menu. Jest idealna zarówno do sałatek, jak i do innych potraw. Jeśli znasz najważniejsze, najbardziej cenne właściwości tej zielonej rośliny, nie możesz nie wprowadzić jej do swojego jadłospisu! Zwłaszcza, że rzeżucha jest dostępna przez cały rok.

1. Rzeżucha zawiera 17 różnych składników i minerałów, które mają działanie zapobiegawcze przeciwko wielu chorobom łącznie z chorobami nowotworowymi.

2. Ponadto roślina ta, zmniejsza szkodliwy poziom cholesterolu we krwi, zapobiega chorobom sercowo-naczyniowym.

3. Ma bardzo wysokie stężenie witaminy C, której poziom jest o wiele wyższy niż w przypadku wielu innych warzyw i owoców. Ponadto jest bogata w witaminy K - witamina ta pomaga w krzepnięciu krwi, wzmacnia kości i dba o kondycję naszego mózgu.

4. Jest polecana także osobom, które mają problemy ze wzrokiem, ponieważ jest bogata w witaminę A, luteinę, beta-karotenoidy i zeaksantyny. Rzeżucha zawiera też ryboflawinę, niacynę, witaminę B6 (pirydoksyna), tiaminy i kwas pantotenowy - te składniki są ważne jeśli chodzi o nasz metabolizm.

5. Jakby tego było mało, rzeżucha jest jeszcze bogata w minerały i biometale. Należą do nich cząstki miedzi, wapnia, potasu, magnezu, manganu i fosforu. Potas jest przeciwnikiem sodu i reguluje ciśnienie krwi oraz tętno. Wapń jest niezbędny do prawidłowego zdrowia kości, zębów, jak również mięśni szkieletowych.

6. Mało kto wie, że rzeżucha jest bardzo dobra na przeziębienia, zapalenie oskrzeli, zapalenie dziąseł, zapalenie pęcherza moczowego i wiele innych dolegliwości. Jeśli nasz stan zdrowia nie wymaga leczenia antybiotykami, które mogą uszkodzić jelita, wypróbujmy bardziej naturalne sposoby.

Jak wykorzystać rzeżuchę w kuchni?

Dodaj ją do gotowanych przez siebie zup czy sosów. Rzeżucha jest odporna na wysokie temperatury, więc nie ma żadnej obawy, że substancje odżywcze zostaną utracone. Można także zastosować rzeżuchę, jako dodatek do sałat czy kanapek.

Źródło zdjęcia: www.pixabay.com