Proste sposoby na skuteczne odchudzanie - jak schudnąć bez diety?

Zdrowie Uroda Wtorek, 26 lutego 2019
Oceń:
4 / 30 głosów

Starania o szczupłą sylwetkę bywają trudne i czasochłonne,  zwykle wiążą się też z całą masą niełatwych do zrealizowania wyrzeczeń. Jak schudnąć, nie martwiąc się jednocześnie o przestrzeganie rygorystycznej diety?

Odmawianie sobie żywieniowych przyjemności oraz narażanie własnego zdrowia tylko po to, by zgubić kilka kilogramów, to prosta droga do frustracji i osłabienia naszego organizmu. Okazuje się, że wystarczy zmienić złe nawyki i świadomie decydować co i kiedy spożywamy - dzięki temu skutecznie pozbędziemy się niechcianych kilogramów i osiągniemy wymarzoną figurę. Systematyczne stosowanie się do kilku prostych zasad pozwoli nam bez stresu podejść do tematu odchudzania, dzięki nim łatwo i bez presji osiągniemy swój cel.

Umiar w jedzeniu

Najadaj się do syta, ale staraj się nigdy nie sięgać po dokładkę. Nawet jeśli spożywane potrawy sprawiają nam wielką przyjemność, warto kierować się tą zasadą i nie objadać się ponad wszelką miarę. Umiar w ilości to podstawa dla utrzymania zdrowej wagi.

Nie spiesz się...

Jedz powoli, dokładnie przeżuwając każdy kęs. Nasz mózg potrzebuje około 20 minut na to, by przetworzyć informację o sytości, warto dać mu czas, choćby poprzez powolne spożywanie potraw. Starannie i wolno przeżuwając posiłki, jemy mniej i znacznie lepiej trawimy. Mózg zyskuje czas na zainicjowanie wydzielania soków trawiennych oraz przygotowanie się do wchłaniania substancji odżywczych.

Monodieta

Dwa razy w tygodniu, najlepiej w godzinach wieczornych, serwuj sobie posiłek składający się wyłącznie z jednego składnika. Oczywiście najlepiej wybrać produkt zdrowy, bogaty w substancje odżywcze dobre dla naszego organizmu. Dzięki temu zabiegowi nasz organizm zyskuje możliwość regeneracji i odpoczynku, zmuszony jest też do sięgania po rezerwy i spalania nadmiaru tłuszczu.

Kolacja

Staraj się nie spożywać zbyt obfitych kolacji, jedzenie na noc to jeden z najgorszych nawyków żywieniowych, który nie wpływa zbyt korzystnie na naszą wagę. Co więcej, w godzinach wieczornych dobrze jest unikać posiłków złożonych z białek zwierzęcych. Zamiast jajek, sera, czy wędliny, wybieraj świeże i zdrowe produkty, które stanowić będą zdrową podstawę kolacji. Produkty zbożowe oraz sezonowe owoce i warzywa doskonale zaspokajają głód i jednocześnie są gwarancją zachowania szczupłej sylwetki.

Źródło: pl.pinterest.com