Dieta bogata w witaminy i minerały - sięgnij po kiełki zbóż

Zdrowie Uroda Czwartek, 28 lutego 2019
Oceń:
4 / 31 głosów

Kiełki zbóż to doskonałe uzupełnienie codziennej diety w cenne dla naszego zdrowia składniki, a jednocześnie wspaniały dodatek do wielu potraw. Dostarczają one organizmowi witamin, minerałów i mikroelementów, które zapewniają wsparcie odporności oraz gwarantują nam energię na cały dzień.

Kiełki zbóż o poranku

Kiełki zbóż to recepta na dobry dzień i wspaniałe samopoczucie już od samego rana. Spożywanie ich na śniadanie zapewni nam przypływ sił witalnych i urozmaici każdy poranny posiłek. Co więcej, są one bogate w błonnik, dlatego sprzyjają utrzymaniu zdrowej wagi i szczupłej sylwetki.

Olej z kiełków zbóż

Kiełki zbóż to nie tylko składnik zdrowego, wartościowego posiłku. Tłoczony z nich olej może skutecznie wspierać piękny wygląd naszej skóry, a także dbać o kondycję włosów oraz paznokci. Olejki i kremy produkowane z kiełków zbóż są na tyle tłuste, że doskonale nadają się do pielęgnacji suchej, potrzebującej silnego nawilżenia cery. Dzięki swoim właściwościom pomagają także walczyć z procesem starzenia się komórek.

Przepis na zdrową sałatkę z kiełkami pszenicy

Składniki:

1 szklanka kiełków pszenicy
1/2 szklanki nasion słonecznika
2 łyżki pestek dyni
mała główka sałaty
1 por
3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju z awokado (zgodnie z upodobaniami)
1 łyżka świeżego soku z cytryny
szczypta soli

Kiełki pszenicy dokładnie opłucz i osusz. Nasiona słonecznika zrumień przez chwilę na suchej patelni. Sałatę umyj, osusz i porwij na mniejsze kawałki. Por po umyciu pokrój w cienkie plasterki. Wszystkie składniki umieść w dużej misce. Do mniejszej miseczki wlej oliwę i sok z cytryny, dodaj szczyptę soli i dokładnie wymieszaj. Tak przygotowanym sosem polej sałatkę, a następnie posyp ją pestkami dyni.

Źródło: pl.pinterest.com