Dieta marchewkowa - na czym polega? Zasady i efekty diety marchewkowej

Zdrowie Uroda Kuchnia Piątek, 17 maja 2019
Oceń:
4 / 31 głosów

Dieta marchewkowa to szczególny rodzaj monodiety, która powoduje bardzo szybki spadek wagi. Jednocześnie ograniczony plan żywienia może stać się przyczyną licznych niedoborów, dlatego ten oryginalny sposób odchudzania powinien trwać nie dłużej, niż trzy dni. Najlepiej wykorzystać go jako skuteczną metodę na oczyszczanie organizmu ze szkodliwych toksyn. Na czym dokładnie polega dieta marchewkowa?

Marchew, choć bogata w cenne dla zdrowia naszego organizmu wartości odżywcze, jako samodzielny składnik diety nie spełnia niestety wymogów zdrowego odżywiania. Dieta oparta na jej wykorzystaniu powinna zatem trwać maksymalnie trzy dni.

Dieta marchewkowa - zasady

Jadłospis diety marchewkowej jest bardzo ograniczony, dlatego bardzo trudno zadbać o urozmaicenie podczas stosowania tego planu żywienia. Ta oryginalna monodieta polega na spożywaniu marchwi w różnej postaci: surowej, gotowanej, przetartej, a także przerobionej na sok lub zupę. Posiłki należy przyjmować mniej więcej co trzy godziny, stosując do ich przygotowania dodatek tłuszczu, który wpływa na lepszą przyswajalność witamin zawartych w warzywie.

Dieta marchewkowa - efekty

Trzydniowa dieta marchewkowa może skutkować utratą nawet 3 kilogramów. Niestety, rezultat ten ma związek głównie z pozbywaniem się z organizmu wody. Dieta marchewkowa nie pokrywa podstawowego dziennego zapotrzebowania w kalorie, dlatego długotrwałe jej stosowanie może prowadzić do zaburzeń podstawowych procesów metabolicznych. Nie jest wskazana kobietom w ciąży, osobom z cukrzycą, a także osobom pracującym fizycznie. Ze względu na ubogą zawartość witamin i minerałów, jaką dostarcza jadłospis, dieta marchewkowa doskonale nadaje się do przeprowadzenia jednodniowego detoksu organizmu.

Zobacz też: Dieta turbo: szybka i skuteczna dieta odchudzająca. Na czym polega dieta turbo?

Źródło: pl.pinterest.com