Ćwiczenia odchudzające na uda - domowy trening dla zgrabnych nóg

Sport Środa, 22 maja 2019
Oceń:
4 / 22 głosów

Trening składający się z odpowiednio dobranych ćwiczeń to skuteczny sposób na pozbycie się tłuszczu zalegającego w udach. Co więcej, regularne ćwiczenia to dobra metoda nie tylko na utratę zbędnych kilogramów! Wpływają one również na redukcję cellulitu oraz widoczną poprawę jędrności skóry, przy okazji wzmacniając też mięśnie pośladków.

Ćwiczenia odchudzające na uda mogą dać wymierne efekty już po około 3 tygodniach regularnego ich wykonywania. Warunkiem uzyskania widocznych rezultatów treningu jest jednak jego dokładne i systematyczne przeprowadzanie - przynajmniej 3 lub 4 razy w tygodniu. Warto zadbać o atrakcyjny wygląd nóg zwłaszcza teraz, ponieważ zbliżające się lato przyniesie z pewnością wiele okazji do ich odsłonięcia. Ćwiczenia odchudzające na uda można z powodzeniem wykonywać w domu, zwłaszcza że nie potrzebujemy do nich żadnych dodatkowych przyrządów. Aby przyspieszyć i wzmocnić efekt domowego treningu, można za jednym razem wykonywać nawet 3 serie treningowe.

Ćwiczenia odchudzające na uda: Półprzysiady

Rozstaw stopy na szerokość ramion. Ugnij kolana, jednocześnie wypychając biodra do tyłu. Uważaj, by kolana nie wychodziły poza linię palców u stóp. Plecy powinny cały czas pozostać proste. Wróć do wyjściowej pozycji. 1 seria ćwiczenia obejmuje 20 powtórzeń.

Ćwiczenia odchudzające na uda: Przysiady z unoszeniem kolan

Zacznij w tej samej pozycji, jak w poprzednim ćwiczeniu. Po każdym wyprostowaniu się z przysiadu wprowadź jednak dodatkowy element. Na zmianę unoś raz jedno, raz drugie kolano, ciągnąc je w kierunku brzucha. Dłonie trzymaj złączone przed sobą, pamiętaj też o utrzymaniu prostych pleców. Powtórz 15 razy.

Ćwiczenia odchudzające na uda: Przysiady w rozkroku

Zrób szeroki rozkrok, stopy kierując delikatnie na zewnątrz. Podczas wykonywania przysiadu kolana ustawiaj w kierunku, który wyznaczają palce u stóp. Biodra opuszczaj na wysokość kolan. Zachowaj proste plecy. Podczas 1 serii wykonaj 20 powtórzeń tego ćwiczenia.

Ćwiczenia odchudzające na uda: Podnoszenie nóg w klęku podpartym

Przejdź do klęku podpartego (podczas wykonywania tego ćwiczenia możesz użyć maty do ćwiczeń lub ręcznika). Unieś ugiętą w kolanie nogę do boku - na wysokość biodra. Zachowaj napięty brzuch i wyprostowane plecy. Ważny jest także kąt prosty utrzymywany między udem a łydką. Powtórz 10 razy, a następnie wykonaj ćwiczenie na drugą nogę.

Ćwiczenia odchudzające na uda: Wznoszenie ugiętej nogi

Pozostań w klęku podpartym, opierając się na przedramionach (ugnij łokcie). Wznoś lekko ugiętą nogę do góry, celując stopą w stronę sufitu. Powtórz 15 razy, następnie zmień nogę.

Ćwiczenia odchudzające na uda: Wypady w przód

Wróć do pozycji stojącej. Stań w lekkim rozkroku, stopy stawiając równolegle na szerokość bioder. Wykonaj duży krok w przód, powoli uginając kolano. Udo i łydka powinny tworzyć kąt prosty. Staraj się nie wychodzić kolanem poza linię palców u stóp. Wróć do początkowej pozycji i wykonaj wykrok drugą nogą. Powtórz 20 razy.

Zobacz też: Ćwiczenia na płaski brzuch; jak trenować w domu?

Źródło: pl.pinterest.com