Jak ograniczyć cukier?

Zdrowie Niedziela, 29 września 2019
Oceń:
4 / 33 głosów

Otyłość nie jest modna. Nie jest też zdrowa. Wystarczy wziąć pod lupę dwie osoby. Jedna z normalną wagą i BMI, druga otyła. Która z nich będzie zdrowsza? Osoby z prawidłową wagą bardzo rzadko narzekają na jakieś problemy zdrowotne, czego nie można powiedzieć o kobietach, które pracują przed komputerem, są otyłe i wcale się nie ruszają. A najczęstszym powodem ich problemów jest cukier, nazywany białym złem.

Cukier jest szkodliwy!

Oczywiście, jeśli jest spożywany z umiarem, nie musimy się obawiać o jego szkodliwość, ale czasami wydaje się nam, że prawie go nie jemy, a jest on jednak ukryty w gotowych produktach. Czy masz świadomość, że w takim soczku dla dzieci może kryć się aż kilkadziesiąt łyżeczek cukru? Jak go ograniczyć?

Nie jest łatwo odzwyczaić się od cukru. Problem pojawia się szczególnie wtedy, gdy na co dzień w naszej diecie było go naprawdę dużo. Tak naprawdę, cały ten mechanizm odstawienia cukru podobny jest do najprawdziwszego detoxu. Dlatego dla wielbiciela słodkich łakoci ich natychmiastowe, całkowite wycofanie z diety może być sporym szokiem. W takim przypadku lepiej odstawiać cukier powoli. Zmniejszać jego rację z dnia na dzień aż do momentu, w którym całkowicie pozbędziemy się go z diety.

Źródło: pixabay.com