Brakuje Ci energii? Sprawdź, jak sobie z tym poradzić!

Zdrowie Czwartek, 12 grudnia 2019
Oceń:
4 / 21 głosów

brak energii
Okres zimowy to bardzo trudny czas. Słońce wstaje dużo później niż latem, a dzień trwa sporo krócej. Wychodzimy do pracy, gdy jest ciemno i wracamy również "nocą". Jak wtedy tryskać pozytywną energią, skoro wciąż dokucza nam zmęczenie? Jak walczyć z sennością?

Trudno jest wstać zimą o szóstej, gdy zadzwoni budzik. Najchętniej byśmy go wyłączyli i poszli spać dalej. Ale obowiązki wzywają i doskonale wiemy o tym, że gdybyśmy pozwolili sobie na dłuższą drzemkę, mielibyśmy przez nią przykre konsekwencje.

Sposoby na brak energii

Żeby znaleźć sposób na senność, najpierw musimy się zastanowić, jaka jest przyczyna tego stanu rzeczy. Czy jesteś pewna, że poświęcasz na sen odpowiednią ilość czasu? Jeżeli kładziesz się grubo po północy, a musisz wstać po 5 godzinach to miej pewność, że to będzie dla Ciebie trudny dzień. Staraj się ogarnąć domowe obowiązki na tyle szybko, byś mogła położyć się spać około godziny 22, wówczas wypoczęty organizm nie będzie się buntował, gdy zadzwoni budzik.

Nadmierna senność, a także ogólne zmęczenie może być również spowodowane jakąś chorobą. Często nawet nie mamy pojęcia, że coś dzieje się w naszym organizmie dlatego, jeśli uczucie zmęczenia towarzyszy Ci już od dłuższego czasu, koniecznie się przebadaj.

Energię odbiera też zła dieta!

W tym codziennym wyścigu szczurów często nie mamy czasu na to, żeby zorganizować sobie zdrowy posiłek. Sięgamy wtedy po propozycje z barów szybkiej obsługi, a jedzenie tam jest zwykle tłuste i naprawdę wysokoprzetworzone. Co zrobić w takiej sytuacji?

Zobacz też:
Co zrobić, by seks oralny był przyjemniejszy? Jak zmienić smak spermy?
Jak wybielić zęby? Sprawdź co zrobić, by mieć śnieżnobiały uśmiech!
Brak apetytu – co zrobić, by go zwalczyć?

Zmęczenie pomoże zwalczyć krótki spacer. Jeśli skupisz się na bardzo wymagających ćwiczeniach, zmęczysz się bardziej. Ale gdy podróż do pracy autem zamienisz na spacer, wyjdzie Ci to na dobre. Obudzisz się i zwiększysz poziom energii. Nie będziesz senna w ciągu dnia.

Źródło: pixabay.com