Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Zdrowie Sobota, 22 lutego 2020
Oceń:
4 / 8 głosów

Na problemy z pamięcią może wpływać naprawdę wiele różnorodnych czynników, począwszy od wieku, genów, po przebyte choroby. Tego niestety nie możemy kontrolować, ale styl życia już tak! A on również ma wpływ na to, co dzieje się z naszą pamięcią.

Co na poprawienie pamięci?

Mózg też trzeba trenować. Kiedy myślisz o swoim zdrowiu i kondycji wybieraj nie tylko spacery, czy ćwiczenia na siłowni. Mózg również potrzebuje treningów - mentalnych oraz przeróżnych wyzwań. Trenuj więc swój mózg nawet codziennie, ale minimum 4-5 razy w tygodniu. Wystarczy kwadrans, by osiągnąć pożądany efekt.

Aktywność fizyczna kluczem do sukcesu

Jak się okazuje, ćwiczenia fizyczne mają ogromny wpływ na to, czy nasz mózg "jest zdrowy". Najważniejsze są ćwiczenia aerobowe, dzięki którym dotleniamy odpowiednio mózg i przyspieszamy akcję serca. Dla lepszej kondycji mózgu warto więc wprowadzić w życie szybkie marsze, pływanie, taniec czy bieganie.
By nasz mózg dobrze funkcjonował (również w kwestii pamięci), powinniśmy zadbać o jakość naszego snu. Osoba dorosła powinna spać minimum 7, nawet do 9 godzin w ciągu nocy. Dzięki takiej ilości snu nasz mózg jest w stanie tworzyć wspomnienia, a także przechowywać te długoterminowe.

Badacze uważają, że doskonały wpływ na pamięć ma medytacja. Podobno ludzie, którzy regularnie medytują, mają bardziej plastyczny mózg. Dobra pamięć to też odpowiednia dieta! Trzeba zrezygnować z nadmiaru cukru i z dużej ilości kalorii.

Źródło: pl.freepik.com