Jak wrócić do formy po ciąży?

Uroda Sobota, 12 lipca 2014
Oceń:
5 / 84 głosów
Jak wrócić do formy po ciąży?

Ciąża to bardzo specjalny czas, który każda kobieta przeżywa inaczej. Jedne przyszłe mamy czują się wyśmienicie, a inne całe poranki spędzają w toalecie. U niektórych mam pojawia się jedynie zaokrąglony brzuszek, który po porodzie znika i nie ma po ciąży śladu, ale w wielu wypadkach razem z rosnącym malcem znacznie wzrasta ilość tkanki tłuszczowej, której później trudno się pozbyć. Wiele kobiet choć walczy z dodatkowymi kilogramami po urodzeniu dzieci zupełnie nie daje sobie z tym rady.

Oto kilka pożytecznych rad dotyczących diety, które mogą pomóc powrócić do doskonałej figury sprzed ciąży.

Kiedy jeść?

Podstawą poprawnej diety odchudzającej jest nie tylko ile i co jeść, ale również jak. Przede wszystkim należy jeść regularnie. Najlepiej, aby przerwy między posiłkami wynosiły ok. 3 godzin. Jeśli posiłek jest wyjątkowo obfity lub zawiera większe ilości tłuszczu czas między posiłkami można wydłużyć do 4 godzin. Trzeba także pamiętać o tym, aby nie opuszczać żadnego posiłku.

Najlepiej zjeść dość obfite śniadanie, następnie drugie śniadanie, obiad i delikatną kolację. Od czasu do czasu można sobie pozwolić również na podwieczorek. Jeśli chcesz pozbyć się nadprogramowych kilogramów musisz pamiętać także o tym, aby nie podjadać między posiłkami.

Co jeść?

Jeśli chcesz schudnąć – postaw na warzywa i owoce. Bardzo ważne jest, aby jeść ich możliwie dużo. Najlepiej jeśli po surowy owoc lub warzywo sięgniesz pół godziny przed posiłkiem lub 3 godziny po nim. Do gotowania najlepiej wybieraj zdrowe roślinne tłuszcze takie jak olej lniany czy oliwa z oliwek.

Dobrym pomysłem jest również zamiana mięsa wieprzowego na niewielkie ilości wołowiny lub drób i ryby. W sklepie wybieraj ciemne pieczywo, razowy makaron i brązowy ryż – mają więcej błonnika, który doskonale oczyszcza organizm.

Do picia najlepiej wybieraj niegazowaną wodę mineralną w ilości od 1,5 do 2 litrów dziennie, zieloną herbatę oraz świeże soki owocowe lub warzywne.

Warto również skorzystać z dobrodziejstw jakim są zioła i przyprawiać nimi wszelkie dania. Najlepiej zrezygnuj z gotowych mieszanek zawierających glutaminian sodu, a w zamian dodawaj do potraw czosnek, imbir, pieprz ziołowy czy paprykę chili – potrawy będą nie tylko zdrowsze, ale również pobudzą przemianę materii.

Czego nie jeść?

Pierwszą rzeczą, której należy się pozbyć ze swojej diety są słodycze oraz pieczywo cukiernicze. Ponadto należy zrezygnować również z tłuszczów zwierzęcych występujących np. w żółtym serze, majonezie czy maśle. Musisz także odstawić alkohol, ponieważ, choć na to nie wygląda, jest prawdziwą bombą kaloryczną.

Jak jeść?

Poza tym jakie produkty warto jeść, a które lepiej omijać szerokim łukiem, powinnaś również wiedzieć jak je łączyć. Przede wszystkim należy ograniczyć smażenie do minimum. Mięsa i ryby najlepiej jeść gotowane lub pieczone. Nie należy również łączyć tłuszczów z węglowodanami w jednym posiłku. Tym samym na obiad zamiast mięsa z ziemniakami lepiej wybrać mięso z warzywami.

Do potraw dodawaj różnorodne przyprawy, ale ograniczaj mieszanki zawierające dodatki chemiczne np. glutaminian sodu. Podczas gotowania należy również ograniczać sól, która zatrzymuje wodę w organizmie i utrudnia chudnięcie.

Co poza dietą?

Powrót do figury sprzed ciąży to nie taka łatwa sprawa. Dieta pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów, ale niezbędna jest również aktywność fizyczna. Ćwiczenia pozwalają na wymodelowanie sylwetki, która często po porodzie znacznie odbiega od wymarzonej. Wprawdzie przy maluszku jest dużo pracy, ale nie ma się co oszukiwać, samo przewijanie, pranie czy noszenie na rękach dziecka nie pozwoli uzyskać pięknej figury.Dlatego też zalecany jest udział w specjalnych zajęciach dla młodych mam.

W wielu miejscach można spotkać aerobik dla mam, specjalnie przygotowany program jogi czy inne formy aktywności w grupach. Można również skorzystać ze specjalnych propozycji dla mam z dziećmi. Wśród najpopularniejszych zajęć tego typu jest nauka pływania dla niemowląt lub ćwiczenia fitness połączone z zabawą z malcem.

Agnieszka