Jak przestać się denerwować: najlepsze suplementy na stres
Udostępnij Google News
Zdrowie

Jak przestać się denerwować: najlepsze suplementy na stres

Ostatnio wiele osób zaczęło odczuwać niepokój i stres, ponieważ COVID-19 ma bardzo silny wpływ na psychikę. Badania wykazały, że różne suplementy, w tym witaminy i zioła, mogą pomóc złagodzić objawy lęku. Oto lista mikroelementów i ziół, które mogą pomóc w walce z lękiem.

Witamina D

Witamina D odgrywa ważną rolę w regulacji nastroju, a także w utrzymaniu zdrowia nerwów i mózgu. Badania wykazały związek między poziomem witaminy D a depresją, sugerując, że przyjmowanie suplementów witaminy D może pomóc w leczeniu tego stanu.

Organizm wytwarza witaminę D, gdy skóra jest wystawiona na działanie promieni słonecznych. Ludzie mogą uzyskać więcej witaminy D, spędzając więcej czasu na słońcu, jedząc produkty bogate w witaminę D, których głównym źródłem są tłuste ryby, takie jak łosoś i makrela.

Niewiele pokarmów roślinnych zawiera witaminę D, więc osobom na diecie wegetariańskiej może być trudno uzyskać wystarczającą ilość witaminy D z samej tej diety. Dlatego z pomocą przychodzą tu suplementy witaminy D.

Melatonina

Melatonina to hormon wytwarzany przez szyszynkę w mózgu, który pomaga kontrolować cykle snu. Ponieważ sen i nastrój są ze sobą ściśle powiązane, suplementacja melatoniną może złagodzić stres. Badania wykazały, że melatonina może promować zdrowy sen.

Jest uważana za bezpieczną, ale może powodować działania niepożądane, takie jak bóle głowy, krótkotrwałe uczucie depresji, zawroty głowy i drażliwość. Dlatego dawkę należy ustalić z lekarzem! Cóż, na naszej platformie można znaleźć ten lek z różnych firm i aptek.

Magnez

Magnez jest mikroelementem niezbędnym do funkcjonowania układu nerwowego i mięśni. Chociaż większość osób stosujących zbilansowaną dietę otrzymuje wystarczającą ilość magnezu, naukowcy twierdzą, że wiele osób spożywa mniej niż potrzebują.

Magnez sprzyja relaksacji; dlatego niedobór może powodować stres, który może być szkodliwy dla organizmu. Ponadto badania pokazują, że magnez odgrywa ważną rolę w układzie hormonalnym i regulacji odpowiedzi na stres, a niektóre badania sugerują, że może być skuteczną częścią leczenia depresji. Dlatego jeśli odczuwasz niepokój i lęk, być może po prostu nie masz wystarczającej ilości magnezu.

Waleriana

Waleriana to zioło, które rośnie w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Waleriana znana jest ze swoich właściwości uspokajających i jest powszechnie stosowana jako suplement diety na bezsenność, stany lękowe i inne stany, takie jak depresja.

Badania pokazują, że waleriana jest korzystna w obniżaniu ciśnienia krwi, tętna i uczucia ciśnienia w przypadku stresu.

Ashwagandha

Ashwagandha, także czereśnia zimowa i żeń-szeń indyjski, to zioło, które od wieków stanowi integralną część medycyny ajurwedyjskiej. Ashwagandha to tak zwany adaptogen, co oznacza, że ​​jest odporny na choroby i reguluje wpływ stresu na organizm. W ajurwedzie (tradycyjnej medycynie indyjskiej) zioło to jest od dawna polecane ze względu na swoje działanie tonizujące i orzeźwiające.

Jeśli więc odczuwasz niepokój i zaburzenia snu, zalecamy zwrócenie uwagi na wymienione powyżej suplementy. Jeśli jednak depresja nie ustąpi, należy zwrócić się o pomoc do lekarza! Bądźcie Państwo zdrowi! A my zawsze zapewnimy wszystkie niezbędne leki.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie